söndag, november 4

Vad twisten var

Ni undrar vad twisten med årsfesten var. Svaret är efterfesten. Den surrealistiska efterfesten. Det var Marie och jag samt två herrar. Två trevliga herrar. Det som blev lite problem var att deras agenda såg annorlunda ut än vår.

När vi väl kommit dit har jag ont i fötterna efter att ha gått en bra bit i mina klackar. Dessutom börjar jag nyktra till oxh då känns hela kvällens dans i fötterna. Så där och då börjar idéen med efterfest verka mindre ljus. Herren i vars lägenhet vi var satte på musik och jag gick ut i köket för att dricka vatten. När jag kommer tillbaka dansar Marie med den andra herren som har bjudit upp. Jag börjar fnissa och blir själv uppbjuden. Sen dansar vi där och det är helt overkligt. Efter några låtar flydde vi fältet. För inget fel på herrarna men vi hade helt andra intentioner som sagt.

När jag igår bestämde mig för efterfest sa jag till Marie "Snart är efterfesternas tid förbi och jag har inte dansat klart ikväll."
Orden fick jag alltså bokstavligt äta upp.

2 kommentarer:

  1. Jonte21:18

    Oj oj oj.

    SvaraRadera
  2. Linda14:30

    Klart du ska dansa så länge du bara orkar. Du är ung vännen och kavaljererna står vällan på kö.

    SvaraRadera