torsdag, november 8

Blott en dag

Jobbar hemifrån lite i eftermiddag. Efter lunch så fick jag en vattenläcka i mitt lilla kontor. Efter att ha räddat all konst som stod överallt så valde jag åka hemåt med pappa. Vi lyssnade på "En salig samling" och sjöng med. Precis vad jag behövde.

Blev jätteledsen efter lunch då jag satt och läste Hallands Nyheters familjesida. Först blev jag i och för sig glad då jag såg bröllopsfoto på en tjej som jag "nattvandrat" med en gång och som jag fann oerhört rar. Hon var så fin på bilden och gjorde mig glad liksom den annons under födda som talade om att en före detta kollega blivit mamma till en liten pojke. Grattis till er båda.

Så kom tomheten och ledsamheten in i mig då jag såg dödsannonsen över den 16-årige pojke som dog i helgen. Mamma hade honom som elev och berättat om hans oerhört tragiska bortgång. Tonåringar ska inte ha hjärtfel och falla ihop när de spelar innebandy. Tonåringar ska leva och vara med sina familjer och sina vänner.

På det en kvinna två år äldre än jag som dött efter "trogen och hård kamp". Sen ett mansnamn och ord om ljust bevarat minne. Jag slog ihop tidningen och tänkte på H och om det varit han. Hur skulle jag klara mig då?

Sen började jag grubbla mer. Varats olidliga lätthet.

Stunden med pappa och tonerna av "Blott ett ögonblick" gav mig förtröstan på nytt. Allting har sin gång.

Så nu jobbar jag på och tänker mig en löprunda idag också. Även igår flöt jag fram.

4 kommentarer:

  1. erika16:45

    Gumman ibland är livet inte rättvist och det vet du om någon. Du vet också hur man är stark! Kram och puss

    SvaraRadera
  2. Ha en fortsatt okej dag.
    Ibland blir man bara ledsen när man läser tidningen. Jag fuskar en del dagar och skiter i att läsa tidningen, jag ser inte ens nyheterna. Efter en dags paus orkar man en vecka igen.

    SvaraRadera
  3. Ja usch så hemskt det är när någon går bort i så unga år... Tragiskt.

    Du gör nog rätt i att ta en löprunda sen, då brukar man kunna skingra tankarna.

    Kram på dig//S

    SvaraRadera
  4. Anonymous11:44

    Du är fin. /M

    SvaraRadera