tisdag, november 6

Steglöst

Henrik tappade i fredags sin stegräknare men går ändå. Tycker nästan lite synd om honom. Jag hann aldrig iväg för att köpa någon. Med andra ord är pret vi helt ute ur bilden.

Men bland de salta killarna och tjejerna på H´s jobb så fortsätter tävlingen. Den redan tidigare omskrivna ekonomichefen (ni vet han som går omkring på stället när han pratar i telefon) är i alla fall en lågoddsare till segern. Hans räknare visar kring 30 000 steg om dagen berättar H imponerat under vår löprunda igår. Och visst är det imponerande. Ryktet säger att denne man arbetat fram en stegoptimering så med det i åtanke kvarstår han som favorit till slutsegern.

H säger dock att det finns några damer på stället som inte låter sig besegras lättvindigt. Fler rapporter från kampen på Hansson & Möhring lär således komma.

4 kommentarer:

  1. Anonymous10:17

    Det var väl bra att företaget även lottar ut lite vinster. Då kan alla andra få chansen också, även vi som promenerar som tidigare. Eller förresten, vi går oftare - både lunchen och kvällsrundan!

    MVH/Damerna

    SvaraRadera
  2. Johanna10:46

    Heja damerna!

    SvaraRadera
  3. Jag införskaffade en stegräknare för några år sedan. Mest för skojs skull för att se hur mycket jag knatade omkring på jobbet, under hundpromenader och i stallet.
    Men det blev som ett gift ju! Haha. Glodde på den jäkla mätaren dagarna i ända och sprang onödiga ärenden hit o dit bara för att öka på antalet steg.
    Men då jag hade den på mig under ridturen fick jag igen. När jag kom tillbaka till stallet så hade jag tappat den! Så så gick det med det fuskandet.

    Jag har inte vågat skaffa ny...

    SvaraRadera
  4. erika12:29

    Henrik förtjänar ett tröstpris tycker jag.

    SvaraRadera