onsdag, november 14

Märta bet sig till en Bamse

Nyss hämtat Märta på dagis. Fröken talade om att Märta bitit en liten kille. Jag börjar förmana men får så höra att det var han som bet först. Inom mig tänker jag att det är bra att hon då biter tillbaka och försvarar si. Oj-oj, säger jag och tar barnet på min arm. Hon talar sen glatt om att hon bitits för "XX bet Märta. Aj-aj." På väg hem stannade vi i affären och köpte en Bamse till guddottern. Nu ska vi läsa den i soffan, ha fuilt och dricka varm mjölk.

5 kommentarer:

  1. Martin18:42

    Att hon är sjukt söt har vi sett på bild men hon verkar väldigt tuff också. Roligt med tjejer som inte bara piper och är söta.

    SvaraRadera
  2. En liten Astrid Lindgren flicka låter det som ... kanske Pippi skulle bytas in mot Bamse? Varför lära småflickor att män är starkare och lata (Skalman) ... bare en liten ana-lys ;-)

    SvaraRadera
  3. Lilla hjärtat! Skönt att hon inte viker sig för grabbarna. Liten och tuff :-D och Bamse av gudmor var välförtjänt.

    SvaraRadera
  4. Om fler tjejer var som Märta kanske det inte skulle behövas kurser i feministiskt självförsvar?

    SvaraRadera
  5. alltså, märta är ett sådant gulligt namn att jag storknar.

    SvaraRadera