fredag, november 16

Hälsning till Astrid

Astrid här på jorden firar vi din hundraårsdag. I onsdags var det. Rubrikerna löd "Astrid skulle ha fyllt 100 om hon levt". Som om du inte lever. Jag vet bättre. För alltid kommer du att finnas med oss.

Märta och jag vet det. Märta, jag och alla vars liv du berikar. Jag har spenderat en vecka med att läsa Pippi, att titta på Pippi och Emil. Att övertala en liten flicka om att det inte går att bli upphissad i en flaggstång som lilla Ida. Jag har letat efter en flicka som allt som oftast gömmer sig i snicke-boa. Jag har varit Lilla gubben med en liten flicka på min rygg. Jag har hjälpt en liten flicka att tälja som Emil.

Hon är 20 månader min systerdotter och redan helt fångad av din magi. Tack för allt du ger henne och tack för allt du ger mig.

5 kommentarer:

  1. jag håller med dig, klart hon lever kvar. hon är en helt fantastisk författarinna och hennes har och kommer säkert också i framtiden ge mig många fina stunder.

    SvaraRadera
  2. Jonte08:35

    Låter som ni haft det bra. PIppi och Emil är verkligen sevärda även som vuxen.

    SvaraRadera
  3. Anonymous11:25

    Astrid rules! /M

    SvaraRadera
  4. Vissa människor lever för alltid genom det dom skapat och givit till andra människor, och Astrid är en av dem. Tänk om man kunde bringa lycka till andra genom sina fantasier och ord.

    SvaraRadera