tisdag, november 13

Familjeliv på prov

Så har dagarna med traditionellt familjeliv börjat. Jennifer åkte 7.40 mot Spaniens land för landskampen på lördag. Rikard och jag åt frukost med Märta. Väldigt mysigt med genomdränkta havrefras och "smoti". Efter att ha klätt på vårt barn tog vi sedan henne till dagis. Fröknarna sa att Jennifer förvanat om likhet mellan oss två och de höll med.

Märta började direkt leka med sina små vänner och när vi gick var hon så upptagen av att klistra paljetter och fjädrar att hon bara vinkade till "hej-hej".

Nu ska jag ta en kopp kaffe till och läsa lite framför brasan. Har tagit mig an Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Efter två kapitel är jag helt såld redan.

Efter det blir det löprunda och lite jobb innan det är dags att hämta från dagis. När Rikard sen kommer hem ska vi åka och handla skor samt handskar åt Märta.

Familjeliv är mysigt. Saknar min egen man bara.

2 kommentarer:

  1. Anonymous21:49

    Du är världens bästa syster, gudmor och moster.
    (Ja, Johanna är förstås också bra syster och moster)
    Puss från Madrid, Jenna

    SvaraRadera
  2. Anonymous21:49

    Du är världens bästa syster, gudmor och moster.
    (Ja, Johanna är förstås också bra syster och moster)
    Puss från Madrid, Jenna

    SvaraRadera