söndag, november 4

Sexiga jag

När känner du dig som sexigast?

Jag brukar säga att det är när jag jobbar och gör något bra, samt när jag jobbar med kroppen och får saker att hända. Att det inte behöver vara när man har fina kläder och är iordning gjord. Jag försöker framför allt få yngre kvinnor i min väg att känna så- att sexigheten sitter i prestation inte utseende.

Efter denna dag är jag beredd att ta tillbaka allt.

Efter att ha lagt ut barkmull och lagt plattorpå trappen till huset är jag ett vrak. Jag fryser, är trött, mår illa och mina nymanikerade naglar är bara flisor.

Men det som tog sexigheten i väg var barkmullet. Jag släpade först dessa 100 liters säckar efter mig ut till rabbatten. Efter två kände jag att det gick för långsamt så jag lyckades baxa upp påsen så att jag liksom bar den med hjälp av benen i vilka jag är väldigt stark. Detta gick bra om än lite vacklande. Redan där börjar känslan svikta liksom. Sen när jag bär tredje säcken på detta vis kör en granne långsamt förbi. Är en trevlig och lite småcharmig herre som bor längst ner på tvärgatan. Han vinkar i alla fall glatt och jag ska typ vinka tillbaka.

Jag vet inte riktigt vad jag gör och vad det är som går fel. Men plötsligt så ramlar jag bakåt och till följd lägger sig säcken tvärs över magen på mig. Det gjorde var väldigt tungt och det var verkligen tur jag bara ätit en rostad macka och elva saltade pinnar till frukost. I alla fall så ligger jag där på rygg med säcken rakt över mig och det gör lite ont, men självklart börjar jag skratta hysteriskt.

Grannen som har sett vad som hänt rusar ut ur sin bil och tror jag har ont för jag skrattar så jag ylar och gråter. Han får bort säcken med visst besvär och börjar också skratta. Sen skrattar vi ett bra tag. När jag efteråt lägger barkmull och fryser om fingrarna så längtar jag tillbaka till kvällen innan. Till klänningen, klackarna och kavaljerna. Tujor och barkmull får mig på fall på helt fel sätt denna dag.

1 kommentar:

  1. erika21:19

    Det där hade jag velat se, det måste varit en syn för gudar. Jag tycker Henrik ska bära åt dig. Puss gumman och var rädd om dig!

    SvaraRadera