fredag, november 23

Avmagnetiserad

Den senaste tiden har jag haft bekymmer när jag handlat och shoppat. Det hela började med att mitt VISA-kort inte fungerade.

Henrik: Det är överansträngt såklart.

Jag: Blää... (det enda att svara när någon påpekar något sant som man inte riktigt jillar)

Några dagar senare upptäcker jag att det bankkort jag har till vårt gemensamma konto inte fungerar.

Henrik: Jag har rätt i att det är du bestämmer och köper allt...

Jag: Blää...

Har nu också upptäckt att inga av mina bonuskort på olika affärer och kedjor inte fungerar heller. Med andra ord har jag på något sätt blivit avmagnetiserad.
Suck vad jobbigt.

Igår hade dock mina två nya bankkort anlänt så det finns hopp om livet. Måste dock finna ut vilket av de identiska korten som går till privata kontot respektive gemensamma kontot. Min bonde brukar inte tycka om när livsnödvändigheter som ett femtiosjunde par skor och en sextonde handväska inhandlas på gemensamma...

2 kommentarer:

  1. Anonymous12:52

    Har Henrik en stor magnet hemma eller? / M

    SvaraRadera
  2. Man ska tydligen inte ha mobil nära sina kort.

    SvaraRadera