tisdag, november 6

Ikväll blir det bakelse

Gustav Adolf firas såklart. Speciell dag idag och enligt tradition blir det bakelse ikväll. Henrik du får din när du kommer hem från träning.

Jillar inte: Vessigebro tränar 20.30-22.00 på tisdagskvällar. Det är en underbar tid tycker jag. Den får verkligen familjelivet att spira.

Gustav II Adolf eller Gustav Adolf den store (äldre stavning: Gustaf II Adolph, latin: Gustavus Adolphus), född 9 december 1594, död (stupad) i Lützen 6 november 1632, var Sveriges regent 1611-32. Han anses vara en av världshistoriens främsta fältherrar

5 kommentarer:

  1. Anonymous13:15

    Ska också klämma en i kväll. /M

    SvaraRadera
  2. Jag - som den hädare jag nu är - glömde bort att det var Gustav Adolfsdagen så jag köpte donuts till eftermiddagsfikat...och nu orkar jag inte åka iväg en gång till.

    Hoppas dock att era bakelser kommer att smaka väl!


    DMH/Samuel

    SvaraRadera
  3. sara14:36

    Vilken tid att träna! Äter ni då sen när han kommer hem det kan väl inte vara så skojigt. Fast det är mycket bra på tvn på tisdags kvällar i och för sig. I kväll blir det bäkat framför Betty och Housevifes. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jonte18:42

    Gustaf Adolf och bakelse? Jag har aldrig hört talas om det?! Men bakelse är alltid gott.

    SvaraRadera
  5. Anonymous12:07

    Är väl en perfekt tid jag fixat så man hinenr få i sig en middag inna träningen också. /NP

    SvaraRadera