söndag, oktober 1

Söndag i soffan

Idag har vi softat hel dagen i soffan. Båda hade först match och sen lagfest igår. Vessige vann ich kommer nu få kvala. Tre söndagar i rad kommer jag alltså få vara nervös spelarfru. Bättre spela själv och kunna göra något åt resultatet. Vi vann också. 6-1. Slutar femma i serien. Bästa laget i stan kan vi nu kalla oss då Falkenbergs FF slutade sexa. Måste gå in på Så Fin (klädbutik) och reta Annelie (vi spelade ihop när jag spelade i FFF). Helt ok fest. Hem vid halv två, Henrik ramlade in någon timme senare. Idag drog vi lott och jag fick gå jobbiga hundra meterna till kiosken och köpa proviant för vår dag. Sett på film, Dark water, som var sådär. Ätit choklad som gav lite energi. Efter Cagliari- Inter lagade jag lövbiff med kantarell- och championsås med potatis till. Gott. Nu tillbaka i soffan. Att ibland inte göra någonting kan vara det bästa att göra ibland. ;)

2 kommentarer:

  1. Åhhhh jösses så avis jag blir, jag kan inte minnas då jag sist fick bara vara, utan någon som pratar oavbrutet med mig, eller ropar att jag ska komma, eller klättrar på mig, allt det är oftast jätte mysigt, men jösses så najjs det skulle vara att bara softa i en soffa, bara jag och mannen, åhhhhh, lyckos dig.

    Bra att fekken va trevlig:)

    SvaraRadera
  2. Nej, det är väl en lyx som föräldrar sällan får. Och hur trevligt och underbart det än är med barn så behöver man ju lite lugn själva. Än så länge har jag bara systerdotter, brukar ta henne så hennes föräldrar kan få andningshål. Ni för väl se om ingen släkting kan förbarma sig ;)

    Tack!

    SvaraRadera