torsdag, oktober 26

Please be nice Sally

Börjar tre idag. Men ingen ro här. Sally väntas. Rapoorterna varierar men det talas om värre än Gudrun. Vi chansar inte utan allt löst plockas in. Vi har fortfarande lite färg, arbetsbock, cyklar och blommor i krukor ute. Klump i magen. Gudrun skövlade svärfars skog, fast han har gjort rätt och inte bara har granskog utan planterat in lövträd för stabiliare rotsystem. Dessutom gav totalförsäkringarna som han betalt massa för inte alls en bråkdel. Snälla Sally, brusa inte upp här i väst.

14 kommentarer:

  1. Sara11:48

    Sitter i skolan och ser hur det börja blåsa upp. Kan nog bli illa så det är smart av dig att plocka in. Bara det inte blir som förra stormen och det kostar en massa. Jag hoppas på lugn framför allt för er bönder. ;-)

    SvaraRadera
  2. Sara11:48

    Sitter i skolan och ser hur det börja blåsa upp. Kan nog bli illa så det är smart av dig att plocka in. Bara det inte blir som förra stormen och det kostar en massa. Jag hoppas på lugn framför allt för er bönder. ;-)

    SvaraRadera
  3. Anonymous12:38

    Uff ja, hoppas at Sally er snill med dere. Vi merker nog inte så mycke til sally her. Vi bor i et lugnt område.

    SvaraRadera
  4. Erika13:34

    En dag som den här me stormvarning är jag ytterligt glad att bo i lägenhet. Hoppas det går bra för er. Puss

    SvaraRadera
  5. Jag har tejpat dit min tupé - nu är jag redo!

    Samuel

    SvaraRadera
  6. Anonymous17:56

    onejdå, det blir ingen baota orkan inte

    SvaraRadera
  7. Jag undrar hur jag ska ta mig hem inatt. Det kan bli väldigt besvärligt mellan Falkenberg och Varberg.

    Och jag jillade ditt kåseri i dagens HN!

    SvaraRadera
  8. Sara: Tack. ja, det börjar blåsa upp nu.

    Julie: Låter skönt att slippa den. Vi får väl se hur illa det blir.

    Erika: jo, efter Gudrun var det enda problemet i vår dåvarande lägenhet att rutorna blivit skitiga. Du får tänka på oss. P tillbaka.

    Samuel: Skrattar som sjutton här på jobbet. Du är för härlig.

    Therese: jag hoppas du har rätt.

    Peter: Du kan komma hem till oss. Har extrarum med extrasäng.

    tack! fast bilden var ohygglig. Så mycket för att jag skulle vara vuxen och inte be få se utan bara godkände.

    SvaraRadera
  9. Håller tummar och tår:)

    SvaraRadera
  10. Jag ber lite extra för att Sally ska hålla sig på mattan. Inget röj på sjön heller, tack.

    SvaraRadera
  11. Jag som trodde: "bildbyline som bildbyline"...

    Jag kom hem säkert. Det blev värre uppåt landet såg jag på TV imorse.

    SvaraRadera
  12. Peter: Men såg du bilden?!

    SvaraRadera
  13. Jag såg bilden. Så illa var det väl inte?

    SvaraRadera
  14. Studio: Jo, min frisyr var inte alls jag. Känns inte som jag på bilden. Ser mesig ut.

    SvaraRadera