onsdag, oktober 11

Ministrar och fallna löv

Bläddrar i Aftonbladet. Blir arg på Borelius. Hon kastar en skugga över regeringen. Det hade varit bättre att bara erkänna svart barnflicka med motivering att man tycker skatterna är orimliga. Säga att man inte har råd med en inkomst på flera miljoner håller inte.
Ute faller löven. Jag eldar i brasan och har lång lista att avverka innan jag börjar jobba klockan tre. Är tre kvällar nu och helg innan det blir lite ledigt.



* Köra maskin vitt
* Betala räkningar
* Stryka
* Måla fönsterkors
* Ringa kaklaren som skulle kommit för flera veckor sen
* Skriva brev till moster
* Köra maskin mörkt
* Hänga det vita
* Bära in ved
* Tvätta håret

13 kommentarer:

  1. Bra att du kör maskin vitt, man vet ju vilka konsekvenser det kan få att köra svart, trots att så många gör det...;)

    SvaraRadera
  2. sara13:03

    Den var bra.

    Av inlägget kan jag annars ana att du inte tränar i veckan? Vi är färre och färre. Men när nye tränaren börjar så kommer du väl ändå? Kramiz

    SvaraRadera
  3. Avseende blogginlägget samt Frk. Bokmals kommentar:

    Ha, ha, ha!

    Samtidigt så anar man en viss socioekonomisk skillnad mellan etniska svenskar och nysvenskar då alla tjatar om hur fel det är med "Svart städhjälp" - hos oss har vi enbart brun städhjälp...!

    Samuel

    SvaraRadera
  4. Fröken bokmal & Samuel: *Asg*

    Shit inte bara jag som håller på att tvätta ihjäl mig alltså.
    Har samlat på mig ett tag, så det lär gå ngr. tvättar här under kvällen.

    Tok mysigt med brasa, avis?? Jag??

    SvaraRadera
  5. Fröken bokmal: Skarp poäng.

    Sara: du har uppfattat rätt. Men även om tiden funnits hade jag nog knappast kommit. Behövs ett break för att eventuellt hitta lust för nästa år.

    Samuel: Också skarp poäng. Du är min andra köttbulle.

    Sabina: Ständig påfyllning. Lite bättre när vi inte båda har försäsong, för då är det jobbigt. Men efter att i ett halvår lite drygt fått tvätta hos föräldrar tycker vi fortfarande det är kul att få tvätta i vår fina tvättstuga.

    Mmm, är välidgt mysigt. Skickar lite värme åt ditt håll ;)

    SvaraRadera
  6. VAF?

    Måla fönsterkors? Har du inte råd med spröjs?

    Men jag blir ytterst avundsjuk på att du har anledning att bära in ved. Vår öppna spis måste få sotarkoll först.

    SvaraRadera
  7. Fullt upp med andra ord. Själv är jag bortlovad till tvättstugan ikväll och jag undrar; det måste väl vara olagligt?

    SvaraRadera
  8. Studiomannen: Jo då, men den storleken vi har fanns inte vitmålade. Så det är bara att ta fram penseln och bita ihop. Vill du hjälpa till? ;)

    vargakvinnan: Det borde vara det. Är så glad att jag slipper bokade tider med tvätten nuför tiden. men du är verkar smart ha regelbundna tider, inte allt en gång i månaden...

    SvaraRadera
  9. "Det hade varit bättre att bara erkänna svart barnflicka med motivering att man tycker skatterna är orimliga."

    Kan jag hoppa över att vara med och betala apanaget till kungahuset då också? Eller kan jag strunta i att betala böter när jag kör för fort eftersom jag tycker att jag kan klara av att köra för fort?

    Nej, det är knappast någon hemlighet att moderaterna inte tycker om att betala skatt. Men Borelius har brutit mot lagen och mot de demokratiskt fastställda reglerna. Det rör sig heller inte om något enskilt misstag, utan om systematiskt skattebrott.

    Och ursäkten...herregud vilket lågvattenmärke. Vilken brist på verklighetsuppfattning.

    Och antingen är hon fullständigt ryggradslös gentemot sin rika man (om det är så att hon var för fattig för att betala barnflickan vitt, samtidigt som hon levde med en rik man), eller också är hon en lögnare (om det inte var så).

    Moderaterna vill gärna jaga bidragsfuskare med blåslampa, samtidigt som flera av dem tillhör en elit som sätter sig över lagar och regler och struntar i att bidra till samhället när helst det passar dem, när man tycker att skatterna är orimliga.

    SvaraRadera
  10. Cliff Hanger: Men det är ju därför hon inte betalt. Därmed inte sagt att jag tycker det är rätt. Däremot så vet jag folk som bygger svart, som inte betalar tv-license och så vidare. Alla med olika politsk grund.
    Vi vet ju att även folk på vänstersidan gör vissa ställningstaganden. Att kasta gatsten mot polis är ett...

    SvaraRadera
  11. Cliff Hanger: Det blåser alltid där. Sen är det väl alltid upp till var och en att bilda en uppfattning av hur illa det somhänt är.
    TV-licens, herrgårdar, tsunamis, svart barnflickor, toblerones, inte veta att man är idrottsminister osv...

    SvaraRadera
  12. Gatstenskastarna lär inte bli kulturministrar i alla fall. Och skulle de bli det skulle de garanterat få avgå om det kom fram att de kastat gatsten mot polisen.

    SvaraRadera
  13. Cliff hanger: det är förhoppningsvis så. eller så klassas det som ungdomligt oförstånd.

    SvaraRadera