fredag, oktober 27

Officiellt grå

Detta tillkännagivande kommer att göra mina båda systrar väldigt glada.


JAG ÄR GRÅHÅRIG.

Går inte längre att plocka enskilda hårstrån med pincett. Insåg detta i förmiddags framför obarmhärtigt ljus i badrummet. Sprang iväg precis innan butikerna stängde och köpte hårfärg. Bekämpa ondskan liksom. Expediteten var äldre men blond och behöver därför inte oroa sig. De vitagrå gömmer sig längre i ljust hår. Livet är bra orättvist. Längtar tillbaka till barndommen när jag var blond.

14 kommentarer:

  1. Hjälp, jag skulle få panik! Tur att jag är blond...

    SvaraRadera
  2. Join the club!

    Men jag "trivs" med mina gråa hår och ämnar inte färga dem.

    Samuel

    SvaraRadera
  3. Varför skulle de bli glada? Är du den enda som klarat dig hittills?

    SvaraRadera
  4. Anonymous13:36

    Gosh...hur ska det bli när mina börjar komma, jag som har svart hår...shit.

    SvaraRadera
  5. Fröken Bokmal: Paniken yttrade sig i att springa och köpa färg...

    Samuel: Lättare för män att klä i det. ;)

    Studiomannen: Japp, de har sedan många år tillbaka slagits mot det grå. De fick dock i tidigare ålder, så jag kan retas lite ännu.

    Therese: Ja, du det kommer att synas tidigt. Mörkt överhuvudtaget är hopplöst...

    SvaraRadera
  6. Och det är nu det är fel att säga det här: jag fyller 40 och har inte ett enda grått hår.

    Men det är lite underordnat. Jag är mest glad att mina tänder inte havererat utan fortsätter att år ut och år in vara fria från hål och tandsten.

    Grått hår kan absolut vara snyggt i sig och det går att färga. Men taskiga tänder är en helt annan sak.

    SvaraRadera
  7. sit va jobbigt förstår dig, tur det finns hårfärg så att man kan dölja om man vill:)

    En skönhet klär i det mesta:)

    SvaraRadera
  8. Shit...ja det kan slå till när som helst! Min mamma var gråhårig i min ålder, men jag har inte hittat nåt ännu...

    SvaraRadera
  9. Så nu är du en gråben oxå! ;-)

    SvaraRadera
  10. Peter: Du har rätt i att tänder är bra mycket viktigare. Och där är jag lycklig. Aldrig haft hål.

    Sabina: Jo, nu blir det att färga och se glad ut.

    Tack


    Malla: Håller tummarna för att du klarar dig ett bra tag till.

    Vargakvinnan: Precis...

    SvaraRadera
  11. Anonymous11:49

    Välkommen till gråbensklubben!
    Kan glädja dig med att du bara blir snyggare from now on.
    Henke kan börja oroa sig, eller rosa dig.

    =)

    SvaraRadera
  12. Gråben rockar, så det är bara å vara glad! :-D

    SvaraRadera
  13. S-man: Låter som spännande tider ligger framför mig.


    Vargakvinnan: Litar på det då. ;)

    SvaraRadera
  14. sara12:10

    Hahaha, Ballatanten har blivit grå. Ska sprida detta till lördag! Sesa då. kramiz

    SvaraRadera