måndag, oktober 30

Jilla läget

I helgen har jag städat och ... ingenting mer. Okej då, små pauser för sömn och mat.
Vi har en regel här hemma att om någon säger "jag tar befälet", så gäller dens ord. Henrik tog det i lördags morse och sen körde vi stenhårt hela helgen. Eftersom jag också tyckte att det var nödvändigt med allt som vi gjorde, så blev det inget myteri. Jillade läget. Framför allt när vi var klara vid åtta och kunde sjunka ner i soffan och se på Sporten och Parlamentet, och mumsa nybakade dumlekakor som min mor levererat.

Helgen i siffor
1 utemöbel in
3 påsar Jills sommarkläder upp vind
2 påsar Jills vinterkläder ner från vind
1/2 påse Henrik vinterkläder ner från vind
1 spydig kommentar om att sommarkläderna kan stanna nere för han har ordning
11 koppar kaffe
1 "akta fönstret" när H håller på att ramla ner stege med litet utebord i ena hand, fönster nära på
1 "tack så mycket för den", apråpå se ovan
2 fågelmatare upp
2 bokhyllor åtskruvade och gjpra mer stabila samt åter fyllda med böcker
8 "helvetes jävla helvets fan helvets jääävla" (7 H, 1 J)
1 fotbollsmatcher på tv, Helsingborg- Elfsborg (¨åt till den)
1 ramsa Jill gick och sjöng: Gnaget är inte bästa laget, med hopp om Gais nu när Elfsborg inte lyckades knipa tre.
312 (typ) antal pussar och andra ömhetsbevis mellan de jobbande två

14 kommentarer:

  1. DUMLEKAKOR???! :D Vad är det för smaskens? Receptet tack! Mmmmm...(nu kommer jag inte att kunna tänka på NÅNTING annat idag)

    SvaraRadera
  2. mm dumlekakor låter väldigt mumsigt!!! kanske skulle baka lite ikväll!

    SvaraRadera
  3. Parlamentet är grymt! :-)

    SvaraRadera
  4. Anonymous11:52

    Härligt med någon som kan föra, ta befälet.
    Faktiskt jääligt gôtt att bara hänga med ibland.

    Dumlekakor...?

    Hmmmm....

    =)

    SvaraRadera
  5. Min helg i siffror:

    28/10: 1 st ryggvärk, 1 shoppingresa, 4 butiker, 4 inköp, 1 kondis, 1 wienerbröd med chokoläääde, 1 havreboll, 1 knalebulle, 1 latte, 350 minuter fotboll på tv.

    29/10: 05.30 vaken, 1 stycke slöhög, 1 bowlingkalas, 93 poäng, 5:a, 1 lunch, 1 middag, 1 kille som somnade på soffan.

    Ungefär.

    SvaraRadera
  6. Jag steg upp sent, åkte till matchen i Halmstad, jobbade, kom hem, åt middag (pasta med kräftstjärtar), degade och somnade. En rätt bra dag.

    SvaraRadera
  7. Vanja: lovar recept senast imorgon.

    Malla: dem är farligt mumsiga

    Michaela: Absolut, fast igår borde blått vunnit

    S-man: Normalt sätt gillar jag att föra, men visst när generalen har koll så..

    Det funkar.

    Tommy: lät som betydligt skönare helg än här. fast jag kanske är piggare idag.

    Studiomannen: En söndag med allt låter det som.

    SvaraRadera
  8. Oj då, plötsligt fick jag dåligtsamvete:)

    Tycker att jag har gjort sååå mycket, ändå har jag inte hunnit med en bråkdel av det ni har gjort inte ens hånglet, nä nu får det faaan bli ändring:)

    Kramizz//S

    SvaraRadera
  9. jamen just det dumlevaddå??? Vill oxå ha recept tack:)

    SvaraRadera
  10. Anonymous19:58

    .... jag tyckte mycke om dom många ømhetsbevisen : )

    SvaraRadera
  11. Duktiga du. Jag fick ett ryck idag och har städat heela dagen. Lär inte hända igen på ett bra tag nu.

    SvaraRadera
  12. Sabina: Men vi har inte två små barn att ta hand om. ;)

    Lovar som sagt receptet idag.

    Julie: Jo, sådant behövs

    Vargakvinnan: Nej, man önskar att det inte avr en fullt så återkomande syssla.

    SvaraRadera
  13. Heheheehe, nej det är sant men lite hångel borde man kunna lägga in lite här och där:)

    SvaraRadera
  14. Precis. Tyvärr måste man underhålla det också. Åh så tråkigt det är.

    SvaraRadera