söndag, oktober 8

En brasa, en tabloid och Alonso

I dag ringde klockan strax innan sju. H och jag låg sedan i soffan. Japans Grand Prix. Våndades fram till det att vit rök följde Schumachers Ferrari med 17 varv kvar. Då jublades det här. Låter kanske osportsligt, men Alonso har haft motorhaveri tidigare i år, plus lös mutter på ena däcket och lite annat strul. Det hör till i formel 1. Osympatisk tysk fick alltså bryta och söt spanjor rulla in på första plats. Om två veckor avgörs allt i Brasilien. Alonso har pole position.

Igår var utbildningsdag för oss medarbetare på Hallands Nyheter. Detta inför övergången till tabloid från berliner om fem månader. Var jätteintressant och vi fick se provtryck som tabloidgruppen tagit fram. Såg riktigt bra ut. All kred till denna grupp. Känns bara lite tråkigt att mitt vick löper ut i samma fagga som formatet går ner. Men det är bara att jilla läget och vässa pennan lite extra fram till dess.

Nu är en brasa tänd. Henrik har åkt till landet för att lassa höbalar som ett stall med islandshästar köpt av honom. Jag ska lägga mig på golvet och läsa lite. Sen saker att pyssla med innan det är dags att ge sig av till Brovallen. Kval klockan två. Tuff start mot Arvidstorp. Derby och kval. AIK har tydligen kallat in Henrik, så nu blir det dubbla bröder Bertilsson att tampas med för Vessige. Hemmalaget kör på med min Henrik som mittlås tillsammans med spelande tränare Jörgen Fridolf, och ordinarie mittback Nicolas Langenheim som central mittfältare. Bra drag. Mittfältet har saknat styrka tidigare. Det lär bli en jämn drabbning i eftermiddag. Jag sätter en slant på Vessige.De kommer med vinst i bagaget och knep kvalplats genom det. AIK förlorade och fick kvalplats med hjälp av Böljan som slog Vapnö som var utmanare till denna extra chans. Sen hoppas jag också. Heja di blåe.

5 kommentarer:

  1. Sara11:37

    Formel ett är jag ej så haj på. Men en Ferari vill väl alla ha ;)
    Är dagstidningarna tablioder eller hur stort är det?!
    Hoppas dom vinner!

    SvaraRadera
  2. Sara: kvällstidningarna är tablioder, och nu för tiden många dagstidningar också.

    SvaraRadera
  3. Katarina09:55

    Det lät spännande. Jag önskar att jag hade kunnat vara med. Hälsa alla.

    SvaraRadera
  4. sara13:06

    Lika var väl ändå okej för Vessigebro. Vi får hoppas dom vinner nästa match. Jag är glad att vi slipper kvala för det hade min nerver aldrig pallat.

    SvaraRadera
  5. Katarina: självklart ska jag göra det. Var mkt spännande.

    Sara: Nja, med tanke på 2-o underläge var det väl det. Men sett till spelet och kunnandet borde de tagit tre. AIKs styrka låg helt i deras storlek.
    man pallar mer än man tror. känns som det är värre att sitta och titta.

    SvaraRadera