måndag, oktober 2

Ett oanständigt förslag

Modebloggar är populära, en jag brukar titta in på då och då är Englas showroom. Förra veckan startade Engla, som hon kallar sig, en insamling i Rosa bandets namn. Blev liten debatt i kommentarfältet. Någon tyckte si och de allra flesta så, de som tyckte å blev dessutom jättearga på de få som tyckte si. En av dem som tyckte si, menade att Englas egna insats med 100 kronor var för liten. Hur som helst försökte jag utmanan Engla och hennes många, många läsare till att en månad skänka lika mycket som de shoppar för. Jag har fått noll respons fast jag upprepat mtt förslag tre gånger. En av gångerna tog blogginnehavaren till och med bort mitt inlägg. Hmm, hur kunde jag komma med ett så oanständigt förslag?

12 kommentarer:

  1. Anonymous11:18

    Nu har du utmanat mobben. Be aware!!

    SvaraRadera
  2. Sophia12:52

    Förstår inte varför alla är avundsjuka på Engla och måste klaga på det hon gör. Cancer är en svår sjukdom och alla måste bidra för att bota den. Engla har förstått det och sen kan väl alla få stjänka det dom vill!!

    SvaraRadera
  3. Du fick ingen respons alls? Märkligt.. den typen av inlägg brukar ju skaka om och framkalla åtminstone NÅN liten åsikt... Själv shoppar jag inte sådär överdrivet mycket (jag är inte målgruppen för Engla antar jag), och känner starkt att jag skulle kunna skänka det jag INTE shoppar för på en månad till forskning.

    SvaraRadera
  4. HUR MYCKET SKÄNKER DU SJÄLV?!

    SvaraRadera
  5. Hm det här verkar vara ett känsligt ämne....
    Man kanske får besöka Englas blogg...mmm.

    SvaraRadera
  6. Åh, nu måste jag skryta! jag gör faktiskt det! Lika många tusenlappar som jag har i shoppingbudget går till hjälporganisationer.

    Plus att alla mina intäkter kommer att gå till ett kinesisk barnhem.

    Ahh vad skönt det är att känna sig som en bra människa för en gångs skull:)

    SvaraRadera
  7. Anonym: Jag är inte orolig.

    Sophia: Självklart, och jag tycker det är bra med alla insamlingar. Mitt förslag var däremot en utmaning, tänk om alla shoppinggalna flickor som läser hennes blogg en månad hade skänkt samma summa. Det hade nog blivit en hel del mer än de 5000 kronor målet nu är. Men som sagt- alla bidrag är bra.

    Vanja: Nej, jag ignorerades. Kanske var det så att ganska många tyckte att jag hade en poäng, men inte är beredda att ge upp de där skorna, topen, jeansen eller vad det nu är.

    Emm: Jag lever upp till min utmaning. Fast då jag inte alls shoppar så mycket alltid så blir det ibland överslag till det goda ändamålens sak.

    Sabina: Gör det. Hon är värd att läsa då och då. Det jag inte gillar är hur alla slaviskt älskar henne vad än.

    Ulrika: Då är vi två. Fast mina besparingar gick in i huset. Du låter som en bra människa. Sträck på dig. Berätta gärna mer om barnhemmet.Här eller på din blogg.

    SvaraRadera
  8. Blev nyfiken efter ditt inlägg och gick in på den här Englas blogg.
    Herregud! Har inte folk annat att bry sig om? Vet inte om man ska skratta eller gråta, men jag lämnade raskt kommentarerna för att inte ödsla mer tid...
    Gillade din blogg!

    SvaraRadera
  9. En liten anekdot:

    När Claes Malmberg, komikern alltså, satt i måndagsklubben tog han upp en notis saxad ur en tidning och berättade att en välgörenhetsorganisation (minns inte vilken) skramlat pengar i ett av Göteborgs flottaste områden. På nitton hus eller nåt sånt hade de fått ihop drygt fyrahundra kronor om jag minns rätt. Claes tyckte att det sög. Han menade att var och en av dem borde kunna ge mer än så. Därför halade han upp plånboken, la en femhundring på bordet och sa: "Det här är från mig."

    Om folk inte vill ge bort sina pengar, fine. Det vill inte jag heller. Det stör mig inte. Det som däremot stör mig är folk som skryter om hur mycket pengar de lägger på kläder, smink och annat. Varför är det så viktigt att kläderna är dyra? Inte snygga, bara dyra...

    SvaraRadera
  10. Jag skulle skänka mer om jag hade råd, jag har knappt så jag klarar mig själv.

    Jag gillar ditt oanständiga förslag. :)

    SvaraRadera
  11. Fröken bokmal: Jo, man undrar ju. Bara namnet på din blogg gör ju att man bara måste tycka om den.

    Josh: mycket intressant det där fenomenet. Men visst, alla lägger sina pengar på vad de vill.

    Vargakvinnan: Tack, jag tyckte ju själv också det var bra. Om folk från den här bloggen gjort det hade forskningen fått ett riktigt rejält tillskott denna månad. Men verkar inte bli något...

    SvaraRadera
  12. Sara23:24

    Jag tycker iden är verklign bra och ska göra det denna månaden. Sen kanske jag fortsätter. Om alla gjorde så blev det mycket pengar till bra saker. Kramiz

    SvaraRadera