söndag, oktober 22

Också jag...

Sabina gav mig kvällsjobb.. =)

A is for age: 27 år, en och en halv månad
B is for booze of choice: Vodka Flyer, rött vin
C is for career: Journalist, just nu på Hallands Nyheter
D is for your dad's name: Tom Yngve Arne
E is for essential items to bring to a party: Alla mina bra historier
F is for favourite song at the moment: I don´t feel like dancing
G is for favourite game: Fotboll
H is for home town: Falkenberg
I is for instruments you play: Har spelat blockflöjt och piano, på sistnämnda kan jag fortarande spela Nalle Brum
J is for jam or jelly you like: Björnbärsmarmelad
K is for kids: Guddotter Märta (tillika systerdotter. äger mitt hjärta)
L is for living arrangements: Villa, som vi köpte i oktober förra året och har totalrenoverat.
M is for mother's name: Elisabeth Ann-Christine
N is for name of your crush: Henrik
O is for overnight hospital stays: Många.
P is for phobias: Ormar, enda som verkligen får mig flippa ur
Q is for quotes you like: "Tanken förnekar undret men hjärtat tror" Karin Boye apråpå Gudstro
R is for relationship that lasted the longest: Det jag är i nu
S is for sartorial style: Mycket jeans, fina toppar och cardigans. Gärna klänning.
T is for time you wake up: Alltid för tidigt. Avskyr morgonar. Vanligen måste jag pina upp mig vid sju-halv åtta
U is for underwear: Vägra string ;)
V is for vegetables you love: Majskolv, svamp i alla former
W is for weekend plans:Om jag hinner efter kvällsjobb på fredag ska jag till Stockholm för träffa Märta med föräldrar
X is for x-rays you've had: Också här blir svaret många
Y is for yummy food you make: Är bra på många rätter, riktigt bra på allt med svamp i.
Z is for zodiac sign: Jungfru
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Hjälp, känns som många redan tagit sig an den. Men Det Mörka Hotet alias Samuel, Jonte, Bitterfittan Sofia utmanar jag...
Ä är för älsklingstrend: Just nu då eller? Klänningar i alla former. Glad när det svänger kring benen.
Ö är för en önskan just nu: Få chans att bli kvar på tidningen då jag trivs super.

Update: Julie får också ta sig an alfabetet! =)

7 kommentarer:

  1. Hm varför tänkte ínte jag på majskolv som jag älskar....Typiskt:)

    SvaraRadera
  2. Då är det inte bara jag som måste använda kofot för att öppna ögonen med andra ord.

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Okej, utmaningen accepterade!

    Vodka Flyer har jag aldrig druckit, vad innehåller den?

    Och det där med många sjukhusnätter lät inte bra.

    Men mest imponerad blir jag av att i fixat iordning ert hus!

    Samuel

    SvaraRadera
  4. ..."accepterad" skall det stå - sorry!

    Samuel

    SvaraRadera
  5. Anonymous09:39

    Så roligt med en sånn lista gjort på alfabetet. Tycker om sånna alfabetgreier : )

    SvaraRadera
  6. sabina: ibland glömmer man det godaste

    Vargakvinnan: Nej, kofot och kaffe är måste för att jag ska kunna lämna huset.

    Samuel: Kanon att du plockar upp handsken med ett leende

    Nej, jag var riktigt sjuk ett tag och sjukhus blev nästan hemma.

    ni ska vara impade. Husrenoveringen tog nästan vårt förstånd men nu är det illa fint

    Julie: Utmanar dig då direkt.

    SvaraRadera
  7. Fy vad jobbig du är! Men jag får väl göra det ;)

    SvaraRadera