tisdag, oktober 24

Mina kläder skrynklar sig

I går intervjuade jag en tjej som är en av dem där tjejerna vars kläder aldrig skrynklar sig och vars hår alltid ligger perfekt och sminket sitter kvar hela dagen. Det är en jättehärlig tjej, missförstå inte, men jag fattar inte hur hon gör. Hon ser alltid ut som hon stigit direkt ut ur en modetidningssida. Klassiskt citat kommer efter att jag frågat om hur hon går klädd hemma, när ingen se.
-Är du lika piffig då?
- Absolut, jag förstår inte tjejer som förfaller när de bor ihop med någon, jag skulle aldrig svika min sambo genom att ta på mig ett par adidasbyxor.


Hemma slåss vi om mysbyxorna. Mitt hår bestämmer själv hur de vill ligga hur mycket jag än försöker att bestämma. Mina kläder skrynklar sig och helt magiskt om jag så håller händerna uppe i luften så får jag smuts under naglarna.

19 kommentarer:

  1. hahaha du är inte ensam!!!

    SvaraRadera
  2. Sara10:48

    Jag tycker alltid att du är fin och fint klädd. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Det när man är skrynklig utan kläder som man ska börja var lite orolig :)

    SvaraRadera
  4. Anonymous13:54

    haha, jag har nog alltid varit ett vrak då =/

    SvaraRadera
  5. En gång kom mina kompisar och hälsade på helt oväntat. Dom trodde nästan inte sina ögon när dom såg mej.. det är skönt att vara enkel hemma.. =)

    SvaraRadera
  6. Tommy: Ha, ha, ha! Världsklass!!

    Samuel

    SvaraRadera
  7. Malla: Anade att vi var flera, skönt få bekräftat

    Sara: Du är alltför snäll. tack.

    Tommy: Håller med Samuel, den var bra.

    Therese: vi är ett gäng. =)

    Tennis: Så fort jag kommer innanför dörren så byter jag om till något skönare.

    Samuel: Håller som sagt med. Men när man sitter jämte en sådan där tjej känner man sig som någon slags slashas...

    SvaraRadera
  8. så fort jag sätter foten innanför dörren så byter jag om till sköna kläder :) spelar ingen roll om jag är med min pojkvän eller inte.

    SvaraRadera
  9. så fort jag sätter foten innanför dörren så byter jag om till sköna kläder :) spelar ingen roll om jag är med min pojkvän eller inte.

    SvaraRadera
  10. Jag vill inte ha de kraven hemma. Jag kallar mig för slusk för enkelhets skull, men faktum är att jag faktiskt inte är intresserad av mode överhuvudtaget. Eller ännu mer påtagligt: det finns nog ingenting som intresserar mig mindre.

    När jag varit på jobb är jag med 99% sannolikhet varm och svettig och byter då om när jag kommer hem. Inte fan blir det kostym då. Är jag ledig en dag blir det inte prydligt då heller. Jag skiter i om jag är skrynklig på affären, men visst klär jag upp mig ibland. Men då med kläder frun köpt och vars ursprung och märke jag inte har en aning om. Senaste inköp av mig personligen var förresten härom veckan: ett par kängor på Granngården! :-D

    Jag ser igenom sådant där. Jag jillar dig. Punkt. vad du har på dig spelar mig ingen roll.

    SvaraRadera
  11. OJ, mjukisbrallor är ju det bästa som finns näst efter godis förstås:)

    Om man inte kan vara bekväm med sin sambo/man/kille vem kan man då vara bekväm med??

    SvaraRadera
  12. Det som är så mysigt, att glida runt i mysbrallor och se så där morgontroll-aktig ut. Icke att förakta, det är charmigt!

    SvaraRadera
  13. "Den som inte är sunkig hemma, har inget hem." Gammalt indianordspråk.

    SvaraRadera
  14. Sarah: jag med. Det är ju så skönt att få glida in i någt mjukt.

    Studiomannen: Och jag jillar dig. Själv är jag lite intresserad av kläder men det är verkligen bara för mig själv. Sabon älskar när jag har myskläder, han säger då "du är så liten". vad andra har på sig spelar heller verkligen ingen roll. jag känner också att om man inte är galaklädd till vardags så blir det roligare när man gör sig iordning.

    Sabina: helt överens.

    Vargakvinnan:Den meningen delar vi här hemma.

    Claes: Vilket underbart ordspråk. =)

    SvaraRadera
  15. Det var någon recensent som skrev att man borde klä upp sig innan man går och ser "Djävulen bär Prada", för annars riskerar man att uppleva sig väldigt sunkigt klädd.
    Men jag gillar ju Meryl Streep...

    SvaraRadera
  16. Nej, jag vet inte vad Prada är. Är det viktigt?

    SvaraRadera
  17. Marge_ii: Kan tänka mig att det är så. Har läst boken och det är mycket mode.

    Peter: Absolut inte.

    SvaraRadera
  18. Anonymous12:16

    Det är inte vackert med perfekt. Ärren ger själ till skapelsen.

    SvaraRadera