torsdag, oktober 5

Ett hej från Spanien

Märta, min syster- tillika guddotter, är i Spanien med sina föräldrar. Hos sin pappas föräldrar, sina farföräldar badar den lilla och har mysigt i plaskepool. En liten hälsning kom därifrån igår till oss i kalla norden. Märta säger hej. Till och med hej-hej. Ganska så imponerande med tanke på att hon är sju månader och en vecka. Men hon har försökt länge och fått fram äj,äj. Nu kom ett hej-hej. Och sen igen. Vi har haft en egen liten låt för henne. Ganska meningslös text kanske.

Märtilainen, Märtilainen
hej-hej.

Och så repriser på det, samtidigt som man gungat henne på knät. Verkar som det gav resultat. Hej-hej Märta.

9 kommentarer:

  1. Ååå så gulligt, härlig ålder sju månader, som är så charmiga då:)

    SvaraRadera
  2. sara19:42

    Hon är så söt den lilla tjejen. När ska ni ha egen då?

    SvaraRadera
  3. gulligt. jag önskar ibland att min dotter var sju år igen, för bebisar är för ljuvliga.

    SvaraRadera
  4. sju månader menade jag ju såklart. hon är fem, det vore ju väldans märkligt om hon hoppade fram två år igen..? haha, trött är man.

    SvaraRadera
  5. Anonymous10:37

    Är det jennifer som fått barn?

    SvaraRadera
  6. Gulligt :) Min systersons första ord var "kopp-kopp-kopp-kopp-kopp" som betydde helikopter.

    SvaraRadera
  7. Anonym: Ja, det är det.

    Vanja: Åh, det var ju också supergulligt. Kopp-kopp... =)
    Man blir helt förälskad hela tiden i dem.

    SvaraRadera
  8. Vargakvinnan: Det förstår jag verkligen. Min syster säger att hon älskar Märtis mer och mer, det äroligare ju mer person hon blir, samtidigt kan hon längta efter när M var bara några veckor. Samtidigt som man inte kan vänta på att få se dem växa upp och bli äldre.

    SvaraRadera
  9. Precis så är det, fanns nog inget vackrare än min lilla bebis men jag älskar henne mer för varje dag hon utvecklar ytterligare en bit av sin personlighet. Fem år och underbart verbal. :-)

    SvaraRadera