onsdag, oktober 25

En kopp till

I dag gick jag upp tillsammans med H. Det är mitt mål varje dag. Innebär en morgon i lugn och ro. Flera koppar kaffe och morgon-tv. Lite plock i hemmet. Nästan varje morgon ligger jag istället kvar för en halvtimme till. Men när klockan ringer kvart i sju, snoozar jag. Plötsligt är klockan kvart i åtta och jag har vansinnigt bråttom. Så jag är väldigt nöjd med att jag kom upp idag. Till och med hunnit med att hänga en tvätt. Nu skulle jag börjat en frisk morgonpromenad till jobbet, men det regnar ute och är mörkt och ser kallt ut. Tar en kopp kaffe till och inväntar åttabussen.

10 kommentarer:

  1. Ja det är så skönt att gå upp i god tid och kunna softa lite innan jobbet....men jag gör aldrig det heller....snoozar åxå jämt!

    SvaraRadera
  2. Jag går upp tidigt tycker jag, 6.10 fast jag börjar kl 9.00, så jag har verkligen gott om tid på morgonen, men av någon anledning får jag ändå alltid stressa???

    Konstigt!!

    Kan det vara för att man har två busfrön att lämna på två olika ställen??

    Ha en braig dag, kram//S

    SvaraRadera
  3. Anonymous10:26

    Ja det är verkligen skönt att komma ut i tid på morgon och kunna ta den med ro, men blir ju sällan tyvärr. Även om jag inte är trött när jag har tänkt mig att gå upp brukar jag oftast ligga en stund till, och efter den lilla stunden är jag ju dödstrött.

    SvaraRadera
  4. Men det är häääärligt att ta det lugnt på mornarna! Det hör lixom till att sitta uppkrupen i soffan med en kopp kaffe och titta på morgonnyheterna :)

    SvaraRadera
  5. "Det finns inget dåligt väder..."

    Du känner dig extra duktig om du tar den där promenaden även om det är busväder!

    Fast å andra sidan är det extra mysigt att vara inne...

    SvaraRadera
  6. Anonymous16:13

    Ja det der provar jag også på, å stå opp litt tidligere enn vanligt. Det er utrolig så mye mer man får utav dagen om man får litt tid ekstra på morgenen : )

    SvaraRadera
  7. Jag älskar att gå upp tidigt på morgonen - bara för att i lugn och ro ta sig an dagens första bestyr är värd den tidiga timman!

    Samuel

    SvaraRadera
  8. Åå, nu känner jag mig så där slö och lat igen fast jag vet att det inte är så.
    Inte alltid i alla fall ;-)
    Morgontrött - javisst.
    Kvällspigg - som regel.

    Får jag välja är jag på jobbet mellan 09.00 och 16.00. Resterande tid tar jag igen på kvällen när jag riktigt är på gång.

    SvaraRadera
  9. Malla: Snooz är väldigt bra uppfinning, men precis- det är väldigt skönt komma upp i tid också.

    Sabina: bra med små söta busungar som får upp en.

    Therese: Att ligga kvar det där lilla extra är big misstag

    Vanja: Håller med och varje kväll sätter jag klockan tidigt, sen fyra av fem morgonar så snoozar jag...

    tommY: helt rätt i båda fall. Jag gick hem från jobbet istället.

    Julie: Helt rätt, bara så svårt att komma ihåg när sängen är mjuk och varm medan omvärlden tycks kall.

    Det mörka hotet: Du har mer karraktär än jag .


    Marge_ii: Vi nattugglor har det inte lätt. Jag dessutom sambo med morgonpigg jäkel...

    SvaraRadera
  10. Erika09:36

    Morgonstund har guld i mun. Är alltid trött men måste ha tid att göra mig i ordning. Puss

    SvaraRadera