fredag, oktober 27

Nyhetsmorgon och fullmäktige

Ser på extra Nyhetsmorgon eller vad det heter på fyran. Just nu handlar det om superutbildad invandrare som kör taxi för han får aldrig komma på intervju till jobb inom det han är utbildad till och jobbade många år med i hemlandet.
Snart ska det handla om Bonde söker fru. Ska lyssna varsamt då. Har lite egna planer på jobb i detta tema. Är man månskensbondfru så är man.

Igår var det sista kvällen med gänget för gamla fullmäktige. Så efter mötet åkte alla ledamöter och en och annan tjänsteman till Strandbaden för champagne. Lars-Eric och jag förevigade detta.

8 kommentarer:

  1. Erika11:50

    Champagne som är din favorit. Du drack väl inget Jill?! Puss

    SvaraRadera
  2. Ska Börjessonskans avgå, visste jag faktiskt inte. De andra hade jag koll på däremot. Tar unge centerns Johansson vid eller?

    SvaraRadera
  3. Tryckte snabbt. Är mitt inlägg ovan.

    SvaraRadera
  4. Underbar kommentar av hon, centerkvinnan, som inte såg någon anledning att sitta för länge. Efter att hon suttit 28 år ;-).
    Fast ärligt, tror jag, att så länge man är engagerad bidrar man.

    SvaraRadera
  5. Marge_ii: jag vet, drog lite på smilebanden när hon sa så. Men som du sa hon har bidragit för hon har hela tiden varit engagerad och duktig politiker. =)

    SvaraRadera
  6. Same ol' story - superutbildad invandrare som arbetar med något helt annat...!

    Samuel

    SvaraRadera
  7. Samuel: Trist som fan. Måste vara att folk är rädda för mörka hotet... ;)

    SvaraRadera
  8. Anonymous03:16

    ez,ofkl,ezflkd,zdfkl MDR MDR

    SvaraRadera