onsdag, oktober 25

Som en stenhård banan

Häromveckan var det en på tidningen som gifte sig. (Grattis Lena). Hon fyllde halvt sekel i samma vända. Någon frågade hur gammal hennes egentliga ålder är. Det vill säga hur gammal hon kände sig. Utifrån det kom roliga Katarina Schough och jag att prata om mognad. Eller snarare omognad. Hon känner sig omogen när hennes tioåriga dotter efter att dem städat hemma säger "mamma, nu kan vi väl hålla det såhär ett tag". Klockren.
Jag känner mig jäkligt omogen när påminnelsen kommer. Slösar massa pengar årligen på att jag om jag inte betalar direkt blir av med ( läs: begraver i någon väska och hittar halvår senare)räkningen. Har absolut ingen anmärkning, men kunde köpt många fina skor eller något för dessa pengar som går till påminnelseavgifter. Eller skänkt dem till något gott ändåmål. Det hade varit vuxet och fint. Jag måste jobba på att bli gulare. Är grön och hård just nu.

8 kommentarer:

  1. Katarina09:55

    Dom var bra. Jag tycker också Katarina är snäll och det är du med. Har inteupplevt er som omogna, men ni döljer det väl väl.

    SvaraRadera
  2. Stundtals upplever jag mig väldig övermogen. Särskilt när jag ser i spegeln :-)
    Men annars är jag nog ganska grön.

    SvaraRadera
  3. Jag shoppar för omoget mycket pengar...

    SvaraRadera
  4. Katarina: Visst, var dem. tack, antar jag. =)

    Marge_ii: speglar ljuger

    Jonte: Din fantasi...

    Emm: Det är ganska lätt hänt.

    SvaraRadera
  5. Mohahahahahaa.Jag med tror jag:)

    SvaraRadera
  6. Sabina: Skönt att vi är ett par stycken. kanske hel klase ihop...

    SvaraRadera
  7. sara11:52

    Ha,ha. Du är tant och inte alls omogen! Ballatanten!

    SvaraRadera