torsdag, september 28

Utmanad

Käcke Peter utmanade mig.


4 jobb jag haft:
* Helg och somrar på ett solarium som ung. Tog emot kunder, städade och relaxade drickandes alldeles för mycket kaffe. Brun blev jag iaf.
* Lab-assistent på Carlsberg två somrar, första sommaren hette det fortfarande Falcon. Kollade värden på den läsk, öl och mineralvvaten ni alla bälgar i er.
* Fotograf. Åkte Åland runt för Ålands-tidingen. Trivdes utmäkrt ute bland orginalen på ön.
* Journalist. På flera olika tidningar. Trivs med att komma ut och träffa människor, höra fantastiska historier. Sen är stämningen på redaktioner alltid great.




4 filmer jag kan se om och om igen:
* Varats olidliga lätthet
* La vita e bella
* Uppvaknanden
* En av grabbarna


4 städer jag bott i:
*Falkenberg
*London
*Rom
* Malmö

4 TV-serier jag brukar titta på:
Grey´s anatomy, CSI Miami, CSI, CSI New York
Följer inte några serier sådär

4 platser jag vill besöka:
Grönland, Sicilien, Moskva, San Fransisco

4 typer av websajter jag besöker dagligen:
blogspot.com, hotmail.com, aftonbladet.se och svt.se/texttv

4 favoriträtter:
* Ugnsstekta grönsaker i olivolja
* Pasta
* Gulasch
* Korv och majs



4 ställen där jag känner mig bekväm:
Känner mig bekväm överallt

6 kommentarer:

  1. La vita e bella? Roberto Benigni i koncentrationsläger? Lysande.

    Fnissade åt mera likheter, bortsett från Grönland och sajterna du besöker, nämligen TV-serierna. Att jag följer även de serierna rätt bra betyder nog att jag ser för mycket på TV, antar jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, den är fullkomligt lysande. Vet inte hur många gånger jag sett den.

    Går väl i perioder hur mycket man hinner titta på TV. Nu är ju snart fotbollen slut och mörkret här, då blir det lite mer för min del.

    SvaraRadera
  3. Ja, den är fullkomligt lysande. Vet inte hur många gånger jag sett den.

    Går väl i perioder hur mycket man hinner titta på TV. Nu är ju snart fotbollen slut och mörkret här, då blir det lite mer för min del.

    SvaraRadera
  4. Sara09:17

    Jag gillar också doktorn i Greys men Csi har jag inte lärt mig tycka om. Sedan tycker jag du får bjuda på den där omtalade korv och majsen nån gång. kramiz

    SvaraRadera
  5. Uffe20:21

    Tack för gårdagskvällen, att du Jill är en sån festbrud visste jag inte. Minus dock för att du inte följde med ut.

    SvaraRadera
  6. Uffe: Jodå, och en riktig festpingla vet när det är dags att lämna festen.

    SvaraRadera