måndag, september 29

Tankar kring en missad straff

Efteråt finns det många om. Om bara, om inte, om ändå.

För min del är det mycket tankar kring straffen. För vi kommer aldirg ifrån vad 1-1 betytt i det läget.

Jag tänker tillbaka. Minns matchinledningen i vilken jag kände mig med. Jag visade att jag inte var rädd och att jag var på gång. Minns domarens signal för straff. Hur någon tvekar. Men inte jag. Jag var inte nervös. Gick resolut för att ta straffen. Går igenom i huvudet att det är konstgräs och att jag måste trycka till extra på det underlag Västergårds IP bjöd. Kommer fram. Finner domaren stegandes. Det finns ingen straffpunkt! Hur stora hans steg är eller inte går inte att säga på rak arm. Men det känns konstigt. Han försöker sedan avgöra vad som är mitten av målet. Jag påpekar att det han valt känns väldigt till höger. Han säger att det blir bra där. Och då sker det förödande. Jag blir nervös.

Och sen lägger jag, som alltid på mina straffar drar den ner till mitt vänstra- målvaktens högra, bollen till höger. Det är en dålig straff och målvakten får benen på den.

Efteråt vill jag inte skylla på straffpunkten, eller rättare sagt avsaknaden av en, men det är klart att det var där och då i domarens stegande som jag blev nervös.
Sen ska jag kunna sätta den likväl.

6 kommentarer:

  1. Anonymous14:00

    Hej Jill.
    Ibland är det glädje i fotboll, ibland sorg. Det är sånt som händer.
    Tråkigt att IF Böljan inte klarade av Helsingborg och att du missade straffen.
    Men var inte allt för besviken, fotbollslivet går vidare om än i lägre division men ni kommer säkert tillbaka.
    Själv har jag också varit med om besvikelse som supporter många gånger, men har också upplevt många glädjestunder som jag gör nu med mitt IS Halmia, vilket du kan läsa om på min Hallandsbloggen, där skriver jag bland annat om att jag i lördags hade ett trevligt samtal med sin sympatiske pappa när jag tittade på matchen i Sperlingsholm.
    Jag har de namnen som din sambo har som tilläggsnamn.
    Vad jag förstår har du en trevlig Henrik i ett förhållande som kommer att hålla livet ut.
    Så lycka till med fotbollslivet och det privata.
    Här i Halmstad är fotbollslivet i full Blom.

    SvaraRadera
  2. Hallandsbloggaren: Tack för symatin och pepp. Nog går det vidare men just nu är det tungt.

    Jag läste på din blogg att du träffat pappa. Jag läser din blogg dagligen men kan inte kommentera tyvärr.

    Är jätteroligt med folk som du som brinner för all fotboll.

    Jag visade pappa coh syster Jennifer din blogg så nu har du två läsare till.

    SvaraRadera
  3. Anonymous14:16

    Tack för de vänliga orden tillbaka, jag läser också ofta din blogg.
    Det är inte så svårt att kommentera, bli bara medlem på Expressen så odnar det sig.
    Det var när jag skulle kommentera Halmstadsbloggen som skriver om mitt andra favoritlag HBK som jag efter att blivit medlem upptäckte att jag själv också kunde blogga där.
    Hade försökt få igång en blogg på andra ställe men inte lyckats men på expressen lyckades jag.
    Trägen vinner.
    Ha det bra!
    hälsar Blomman från Söder.

    SvaraRadera
  4. Fast jag vill inte bli medlem där, det är kruxet. Tror dock de släpper på kommenterandet snart så att det blir fritt liksom på Aftonbladet m.m.

    allt gott.

    SvaraRadera
  5. andy08:59

    Är det verkligen tillåtet att det inte finns en straffpunkt?!

    SvaraRadera
  6. sara14:22

    Du är bäst. Kramiz

    SvaraRadera