söndag, september 21

Lördag med laget

Min käre bonde gav mig permession igår för att jag skulle kunna ha en dag med laget. Det började med träning. Rolig och skönt för min baksida kändes inget av. Sen blev det lunch på Stantons. Lasagne, sallader och pizzor stod om vartannat. Bilfärd till Derome följde på detta. Annie underhöll i vår bil och roade framför allt med en berättelse om en stockholmare. Väl på Dersbovallen blev det en spännande match.


Joffe och Marie behöver krafter inför matchen.


Sara på väg.

Derome var klart bäst i hela första halvlek och lät inteHelsingborg få igång sitt spel. Men i andra backade Derome ner si sådär 30- 40 meter och då kom Helsingborg igång. Reduceringen kom tidigt i andra och för oss som i slutändan "tjänade" på att Derome vann så blev det spänning fram till slutsignalen.


Annie, Joffe och Hanna biter på naglarna.


Marie och jag.

Resultatet innebär att vi nu har minus elva i målskillnad medan Helsingborg har minus tolv, vi har fyra plusmål efter det. Poängen är lika. Vi har en match mer kvar, möter FFF på måndag. Sen nästa lördag nere på Harlyckan i Helsingborg ska det avgöras, då möts vi och Helsingborg.


Gänget som spionerade på motståndarna bestod av Hanna, Joffe, Marie, Emelie, Sara, Annie och jag.

9 kommentarer:

  1. Anonymous12:52

    FFF kommer att hjälpa Böljan till tre poäng på tisdag.
    Det är bara för er att tacka och ta emot.
    Lycka till i serieavslutningen!!!

    SvaraRadera
  2. Anonym: Det var ett lustigt påstående. Känner jag spelarna i FFF rätt kommer de bjuda upp till kamp. De brukar alltid ta derbyna på yttersta allvar och det tror jag de gör imorgon med. Hur som så är vi trots lite småskador och sjukdom, vilket jag vet är samma läge i FFF, på gång och har visat i höst att vi defenitivt håller division två klass. Imorgon ska vi vi vinna per egen maskin.
    Tack för lyckönskningen i övrigt.
    Och som du kanske förstått är matchen flyttad till imorgon.

    SvaraRadera
  3. lotta16:21

    *asgarv* skulle fff lägga sig. det finns inte på kartan.

    SvaraRadera
  4. Anonymous18:35

    FFF vill självklart ha kvar Böljan i serien, därför tror jag till
    100 % på "rätt resultat".

    SvaraRadera
  5. Anonym: det tror jag inte att FFF vill. Det hade jag trott om det var så att de hade vunnit serien och haft chans på division 1.I nuläget ser det säkert möjligheter med om vi åker ut och de kan få unga landslagsspelare som inte har råd att spela i division tre.
    Jag vill påpeka att vi har gått starkt i höst, med ordinare lag då skadade spelare har kommit tillbaka. vi har vunnit mot topplagen alternativt spelat oavgjort. Vi kan ta FFF imorgon oavsett om de ger hundra procent. Vi kommer av egen kraft se till att det blir "rätt resultat". Motivera gärna varför du tror att FFF vill ha kvar oss.

    SvaraRadera
  6. Anonymous19:49

    Ett av motiven är att då kan de spela en hemmamatch på bortaplan samt när de vill kolla motståndare så har de nära till matcherna.
    Och tänk om båda lagen är med i toppstriden vilket publikintresse de skulle bli i serien.
    VEM tror du vinner serien?
    Eller har IS Halmia redan vunnit?

    SvaraRadera
  7. Betänk att många lag faktiskt inte gillar hemmaplan. FFF på IP är ju inte klockrent. De spelar mer ett spel som passar på en lite mindre plan.
    Publikmässigt gör det inte så mycket.

    Och jag tror som sagt att de spelare de eventuellt skulle få om vi åker ner väger tyngre.

    Jag höll på att skriva att jag inte bryr mig, och så är det. Jag bryr mig inte ett skit så länge vi klarar oss. Men jag tror att Norvalla grejar det.

    Vilket lag som är bäst i serien är svårt att säga för mig som bara varit med en match mot varje lag om ens det på grund av skadan.

    I höst har vi ju som sagt klarat av alla lag.

    SvaraRadera
  8. Sen vet jag inte om du känner spelare och tränare i FFF. Jag kan säga att jag vet flera som inte vill något hellre än att "hjälpa" oss ner... Så det där med läggmatch i morgon tror jag inte en sekund pä. Det är helt felgrundat som jag ser det.

    Mend et spelar ingen roll, för vi tar dem av egen maskin. Det är i våra händer att klara oss kvar.

    SvaraRadera
  9. Vad tjusiga ni var!!

    SvaraRadera