tisdag, september 23

En kanske orättvis rättvis seger

Vi vann igår. 3-2. Mot ett efter en trevande inledning vanvettigt kämpande FFF. Spelarna i gult var arga och besvikna efteråt. Det var tårar. Så allt jävla snack om läggmatch kan folk skippa. Det var inte i närheten av en läggmatch.

Vi vann för att vi kämpade, krigade och slet. Och för att vi för en gångs skull hade flyt. I vanliga fall har gör vi ett mål på tio chanser. I går gjorde vi tre mål på kanske sex-sju chanser. Det ska tilläggas att FFF inte skapade så mycket heller. Och vi slog ifrån oss bra. Så segern var inte så orättvis.

För den eller de som tror att FFF la sig kan jag berätta om en episod när det är en minut kvar, av tillägg och allt. Beata får kramp och jag försöker hjälpa henne. Det vill säga två av oss är inte med i spelet. FFF har bollen först men vi lyckas ta den och då skriker jag att "skjut ut bollen". Flera FFF-spelare upplever att jag skriker på dem och de vänder sig om och skriker på mig "vi ska väl inte skjuta ut den för kramp", fast kanske i lite argare ordalag. Jag kontrar då med att tala om att jag faktiskt skrek till mina egna spelare att göra det, att självklart behöver de inte skjuta ut den. Likväl får jag blängande tillbaka. Eftersom de desperat ville ha till en kvittering.

Jag är förvånad att FFF inte vinner serien. De är oerhört starka, sätter en enorm press på bollhållare hela tiden och har flera riktigt bra anfallare. Och så har man Annelie Bengtsson. Hon är över-jävla-allt. I tidningen i dag, där en med genuint intresse för damfotboll men som allt för sällan kommer ut på jobben, tyckte reportern att en spelare i vårt lag var matchens bästa. Och hon, Bea, var jättebra. Men inte i närheten av Annelie Bengtsson i FFF. Det var det ingen som var. Hon bär sitt lag på så många sätt.
När jag tänker på Annelie och hennes tvillingsyter Jennie tycker jag det är synd att FFF inte går upp. Tvillingarna förblir nämligen sin klubb trogna och det är fint, men det är riktigt synd att de två aldrig spelat högre upp.

Nu har vi läge inför lördag. Vi kommer göra allt för att vinna. Det finns inget annat.

9 kommentarer:

  1. Anonymous10:01

    Grattis tjejen, så skoj att ni vann!
    -Agneta

    SvaraRadera
  2. Anonymous10:37

    GRATTIS till en rättvis seger, alla matcher slutar rättvist.
    Lycka till på lödda i "Sundets pärla"!!!
    Hur smakar taggtråd? Har aldrig käkat det så jag vet inte.
    Hade ni ketchup på?

    SvaraRadera
  3. andy11:14

    Grattis Jill och alla i laget!

    SvaraRadera
  4. Anonymous13:34

    Grattis!! / M

    SvaraRadera
  5. anna c14:10

    Grattis Böljan och Jill!

    SvaraRadera
  6. Anonymous16:42

    Det var jätte roligt ser er kämpa er till tre poäng igår och försvara klubbens ära. Se nu till att ta tre till mot Helsingborg och stanna i tvåan!

    SvaraRadera
  7. lotta10:22

    Det var en underbar seger! Nu gäller det ladda om till på lördag för er! Kring Anneli i FF kan jag bara hålla med vilken spelare!

    SvaraRadera
  8. Anonymous11:04

    falkenberg var bättre och dominerade hela andra och satans tur hade ni som vann!

    SvaraRadera
  9. Anonymous12:25

    Jag har aldrig sett Annelie spela men om hon gör det lika bra som hon är snygg så är det något i hästväg. / M

    SvaraRadera