tisdag, september 23

Gräsklippning och manikyr


Ikväll är jag home alone som vanligt på tisdagar och som vanligt den sista tiden. Bonden har mycket just nu och annars är det ju sedvanlig träning för Henrik på tisdagar.

Kvällen bjuder först och främst gräsklippning. Sen tänkte jag mig orka en manikyr.
Eller så bara klipper jag ner naglarna. Sen vi blev med hus känns det som att fina naglar är ett minne blott.

Imorgon kväll är det träning och sedan födelsedagsfirande hos mor och far. Jennifer och Märta har då kommit och vi ska fira mig, mamma och Jennifer. Jag förväntar mig gåvor från det stora landet i öst. Spännande. Och så förväntar jag mig massa av härligt gos med Märtis.

5 kommentarer:

  1. Anonymous10:38

    Klipper inte herrn i huset gräset?! / M

    SvaraRadera
  2. Anonymous11:03

    vadå för jill är kvinna kan hon inte klippa gräset?!?! löjligt!!!

    SvaraRadera
  3. Anonymous15:09

    Hemma hos oss är gräsklippningen ett mansgöra.
    -Agneta

    SvaraRadera
  4. Filifjonkan16:01

    Hos oss turas vi om.

    SvaraRadera