tisdag, september 23

Att det var derby spelade ingen roll

Det lustiga med gårdagens serie är att så många pratar om hur härligt det var med vinst i derbyt. Vinklingen i tidningen är den också. Jag sa efteråt i omklädningsrummet att det hade inte spelat någon roll om det var Haparanda vi mött. Det viktiga var segern. Utgångsläget inför den avgörande matchen på lördag var det viktiga.

Med tanke på att vi bara tog två poäng på hela våren är det otroligt att vi eventuellt klarar oss kvar. Det är en upphämtning utan dess like.

Igår kväll när jag skulle sova hade jag riktigt ont i benet. Är baksidan som spökar. Det är gamla skadan som sitter där och gör att jag ilningar i hela benet och det är som att det är tryck på någon nerv. Framför allt när jag ligger ner är det svårt att hitta ett skönt, det vill säga uthärdligt, läge. Men efter matcher som igår är det värt det. Många gånger om.

På lördag ska vi vinna för att det är enklast så. Och då innebär det dessutom att Veberöds uteslutning inte spelar någon roll.

3 kommentarer:

  1. Anonymous13:35

    Just den vinklingen slog mig när jag läste HN. Är alla fall glad för er skull och vi får hoppas att ni vinner till helgen! / M

    SvaraRadera
  2. J.L.14:33

    Grattis till seger, kändes tryggt på läktaren!

    SvaraRadera
  3. Anonymous11:03

    falkenberg är lätt bästa lag i stan!!

    SvaraRadera