fredag, september 26

Mamma- jag är så tacksam

För att du är en stark självständig kvinna som alltid visat att kvinnor är lika värda som män. Att vi kan lika mycket och att vår vilja är värd lika mycket.

Pappa jag är så tacksam för att du är jämställd och alltid visat att det mamma står för är rätt. Att du alltid stått för samma saker.

Tack mina älskade föräldrar för att ni låter mig och mina två systrar känna att vi är värda allt.

Det här inlägget föranleddes av en diskussion kring fikabordet som fick mig att vilja gråta och dunka huvudet i väggen.

4 kommentarer:

  1. karro12:46

    Det sjuka på tal om jämlikhet etc är hur många tjejer i ens egen ålder som inte lever i sdn förhållanden. Jag varken lever i ett sånt förhållanden eller är uppväxt under sdn förhållanden och både häpnar och fascineras av att så många gör det, både på männens och på kvinnornas "initiativ"

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, det är så sjukt och så sorgligt. Den sortens kvinnor har minst lika mycket skuld i hur det ser ut. Medan ett fåtal kämpar för att ta små steg bakåt så tar den sortens kvinnor mängder av steg bakåt, åt oss alla.

    SvaraRadera
  3. ffa för dem själva.

    SvaraRadera
  4. Fint skrivet, det är så skönt att ha föräldrar som bryr sig om.
    Trevlig helg. Kramkram

    SvaraRadera