lördag, januari 5

Oro inför kvällen

Hur trevligt det än ska bli med bjudningen ikväll är H och jag lite oroliga. Det är ju VM-final i hockey klockan åtta. Värden delar vårt sportintresse men värdinnans intresse är lågt och de två andra gästerna är nog inte heller lika "skadade".
Så tänk om TV:n inte kommer att stå på i bakgrunden...

Sen får man hoppas att Wikegård och Härenstam taggat ner. Framför allt förstnämnde är urjobbig. Redan i första gruppspelsmatchen då vi mötte kvällens finalmotståndare så skrek de som att de gällde guld. Och sen igår under semifinalen så höll de på. Det känns inte äkta. Har blivit lite så att kommentatorerna vill bli ihågkomna, vara speciella med en inlevelse utöver det vanliga. Men det måste vara genuint och Wikegård når dit ibland men det är få tillfällen, mest låter det bara som att han försöker...

2 kommentarer:

  1. Tack för att du skrev detta, Jill! jag höll på att glömma finalen...!

    SvaraRadera
  2. Jag som inte är så intresserad av hockey (ja jag är intresserad av väldigt många sporter, men inte hockey) tycker att Wikegård är den stora underhållningen. "Där kommer han, ångvälten", "Herregud, där MÅSTE det ju vara mål" och "de spelar som tröttkörda hästar" ger mig konstanta skrattanfall medan sambon försöker få mig att vara tyst när han kollar.

    SvaraRadera