lördag, januari 5

Dusan Djurics senaste dribbling

Så var det officiellt och kommenterbart. Dusan Djuric fast för rattfylla. Han körde bil dagen efter det att han druckit 8 starköl och när polisen stoppade honom var promillen 0.24.

När jag hörde om detta blev jag ledsen. Enda sedan jag intervjuade en ung docksöt Dusan har jag hoppats att det ska gå honom väl. Jag minns hur vi skulle träffas på Lilla Torg, men det var på Stora Torg jag hittade honom. Det gick inte att nå honom på mobilen, för den hade han stänkt av så att den inte skulle störa under intervjun. Sen när vi skulle ta en bild och han fick välja vilken glass han ville att äta på bilden så blev han jätteglad vilket jag tyckte var befriande och charmigt.

Under åren har det sedan blivit fler intervjuer. Dusan har blivit slipad, men behållt ödmjukhet och charm. Under åren har han också gått från supertalang till talangen som inte blommat ut. Proffsryktena har varit många men stannat vid just det.

Nu hoppas jag han verkligen tänker efter. Rattfylla. Något av det värsta man kan göra. Dusan ska vara glad att det var poliser han mötte på färden. Nu har han fått en andra chans och jag hoppas han tar den. Den här matchen är hans viktigaste.

2 kommentarer:

  1. vargakvinnan12:08

    mmm usch, det är så trist. att köra rattonykter är bland det mest korkade man kan göra.

    SvaraRadera
  2. Ojdå - det missade jag. En annan av hans stora mentala matcher är att han inte har fått något av de där guldkantade erbjudanden alla har snackat om. Han är en oerhört duktig spelare i en fin klubb och jag önskar honom allt gott.

    Om klubben är den jag känner den som kommer de att stötta honom.

    gott nytt år!

    SvaraRadera