torsdag, januari 3

Kalla det vad fan du vill

Det där är inte min rubrik. Först och främst för att det inte är det utan är titeln på den bok jag börjat läsa och för det andra så hade jag fått böta 20 kronor i så fall. Enda nyårslöftet som lades var det att vid svordom böter vi 20 kronor till en gemensam kassa. Mycket god idé av H, dock har den redan kostat mig 60 kronor...

Kalla det vad fan du vill är skriven av Marjaneh Bakhtiari och handlar om utanförskap och invandring, mångkultur och trångkultur. Den är efter 63 sidor riktigt bra. Recension kommer när jag läst ut hela.

Snuvan är lika illa som igår.

3 kommentarer:

  1. Anonymous14:05

    Låter som en bok för dig. Och kanske för mig. Får gå till bokhandeln efter jobbet. / M

    SvaraRadera
  2. Karro15:26

    Kom inte vi överens om att det faktiskt är OK att svära? : )
    Jag skulle blir urfattig om jag höll på med sådant!

    Tack för boktipset, ska försöka komma ihåg titeln. Har själv just läst Bitterfittan och den titeln är väldigt lätt att komma ihåg och mindre rolig att säga att jag har läst.

    SvaraRadera
  3. Förstår inte heller varför du inte ska få svära. Vuxna människor gör det. :-D

    SvaraRadera