onsdag, januari 16

Den där Henrik

Det sämsta med att vara ihop med en bonde är att det är bonden som väcker tuppen.

Denna morgonpigga människa har lurat mig och sagt att besiktningsmannen kommer halv tio, när det i själva verket är halv elva. Han påstår att han inte gjort det medvetet men så kommer det...

- Var bra jag sa fel så du satte lite fart på morgonen.

Han tycker inte om hur jag annars släpar mig runt och såsar på morgonen.
För i hans värld är det morgonmänniskor som har företräde.

Vi har väldiga diskussioner ibland. Han påstår att största delen av Sveriges folk jobbar 7-16. Det tror hans familj också. Med andra ord tror de att vi lever kvar i industrisamhället. Vi andra vet att tjänstesektorn numera är störst.

3 kommentarer:

  1. Karolin10:13

    Jag jobbar oxå 7.15-16.00. Jag tycker oxå det är standard.
    Jag är oxå väldigt morgontrött iofs men bättre börja tidigt och komma hem lite tidigare

    SvaraRadera
  2. Haha, att han vågar hålla på och luras när han själv är så lättväckt. Jag menar ibland är faktiskt hämden ljuv gode man...

    SvaraRadera
  3. erika13:29

    Läste i DN för tag sedan att snittet ligger på 8-5 och så har det varit senaste 15 åren. Hälsa bonnen det! Puss

    SvaraRadera