tisdag, januari 8

Min duktige bonddräng

Henrik har precis kommit hem från jobbet och svidare direkt om till arbetskläder. Svärfar är också på ingående och tillsammans ska de få upp två ventelationsfläktar. Sen ska H ut och springa.

Han är verkligen en arbetssam och plikttrogen man min karl.

Förutom sitt jobb i Halmstad där han sitter vid skrivbord på ett företag som säljer salt så har han sitt egna företag. Och det är ett lantbruksföretag vilket innebär oändliga timmars arbete.

Sen vårt hus och hem, med allt arbete det innebär.

Så fort jag skrivit en bestseller och blivit miljonär ska jag köpa en guldtron åt Henrik och anställa folk åt honom. Så ska han sitta där och peka bara. Han ska få vila.

När jag tänker på hans slit är det svårt att inte börja gnola på Astrid Lindgrens "Fattig bonddräng"...

1 kommentar:

  1. Anonymous16:51

    Jag jobbar också för dig. / M

    SvaraRadera