söndag, januari 13

Kåmark borde ha tacklat

Costa Rica- Sverige på TV och även om den har årliga turnen känns lika off varje år så ser bänkar jag mig likväl framför TV:n.

Läser att TV4 på nytt blivit bestulna. Denna gången mitt framför ögonen åå expertkommentator Pontus Kåmark. Men vad fasigen Kåmark. Du var back på din tid- du måste väl komma ihåg hur man tacklar...

Malmös Daniel Andersson använde sina tacklingskunskaper och någon form av karate när en supporter sprang in på planen för några år sedan. Så himla rätt.Finns ingen anledning att spara på krutet i en sådan situation.

Det där med att gå till motattack tror jag på. En lagkamrat till mig under mina guldår i Varberg blev rånad när laget var i London. En narkoman med kniv ville ha alla värdesaker. Medan de två manliga tränarna gav allt ifrån sig attackerade hon honom. Hon bet honom bland annat och uppehöll honom till polise kom. Modigt eller dumdristigt? Hon fick hiv-testa sig sen och det var en mindre trevlig del med det.

Jag är rädd att jag skulle gå till attack. Däremotpredikade jag alltid för alla andra på semestrar och så, att lämna allt ifrån sig direkt. Jag säger att inget är värt att dö för och nuför tiden vimlar det av vapen där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar