måndag, januari 7

Hopp och tack Kajsa

Kajsa Bergqvist meddealde alltså idag att hon slutar hoppa. Det var väntat tycker jag. Likväl lite tråkigt, ett hopp mindre för oss svenskar.

Många tror nu att Kajsa ska skaffa barn med sin Måns (Herngren). Jag tror inget. Och framför allt jag bryr mig inte. Jag tycker att Kajsa är aptråkig som person.

På Idrottsgalan 2006 när jag jobbade fick jag bland annat i uppdrag att fråga Kajsa om hon snart skulle gifta sig med Måns. Det är den sortens saker jag hatar att fråga folk. Och nog är det så att jag liksom många med mig har sagt till chefen att de frågat något sådant privat när man i själva fallet inte har det.

Dels hatar jag att ställa frågan för att man vet att gentemot denna idrottare bränner man då lite av sin trovärdighet, dels så kunde jag personligen inte bry mig mindre och då är det extra tråkigt att bränna sina broar. Dessutom är det förnedrande att behöva ställa en sådan fråga och göra personen arg på en.

Ja,ja och i alla fall så lite pressad av att Expressen hade sänt sin unge skandalreporter på galan så klämde jag efter alla väsentliga frågor fram orden till Kajsa,
- Ska du och Måns gifta er snart?

Blicken hon gav mig då var så här i efterhand rolig men då bara fruktansvärd. Hon såg med avsky på mig. Och sa.
- Tror du JAG skulle berätta det för DIG...

-Nej, men frågan är fri, sa jag som funnit mig där mitt i all avsky.

För det var det jag blev påmind om. Frågan är inte så farlig och det är sådant de vet att de får leva med, dessutom bara ställde jag den. Ingen följdfråga, inget trugande. Det var på många sätt en enkel fråga som bäst besvarats med ett "nej" eller ett "inga kommentarer".

I mitt huvud lät fortsättningen på mitt svar såhär;
-Och inte bryr jag mig. Du får väl vara glad om han inte lämnar dig för någon yngre precis som han har gjort med sina andra kvinnor och fruar.

Men helvetet som hade följt på det var jag inte beredd att släppa loss.

3 kommentarer:

  1. Kajsa B är en tönt.

    SvaraRadera
  2. Karolin07:44

    Jag tycker oxå hon är väldigt tråkig.
    Och hon har väl gjort sitt. Hur kul är det att stå i träningskläder och hoppa hela sitt vuxna liv. Jag förstår att hon vill göra ngt annat. ¨

    Men hennes man är ganska så snygg.

    SvaraRadera
  3. hahaha.
    Jag älskar din attityd, Jill. :)

    /inte heller något Kajsa-fan

    SvaraRadera