måndag, januari 14

Husfrun igång

Skönt att gå, orkade dock inte med milen. Snuvan gör mig liksom yr, dessutom är ju munnen enda intaget av syra just nu och då blir orken lidande. Nåväl, 6,7 km är en bra start tillbaka.

Nu har jag satt igång en tvätt.Lakan. Byter varannan vecka. Hur ofta byter ni?
Jag har en kompis som byter varje vecka och hon tycker vi är snuskiga som bara byter varannan. Men alltså, jag pallar inte byta varje. Dessutom är vi nyduschade fem av sju kvällar vi lägger oss (kvällsträningar).

Nu ska jag damma och dammsuga vilket leder till ett tiptop hem. Igår julades det av som sagt och på det följde besvär med frysbox. Hade massa kött vi var tvugna att rädda över i lilla frysen under kylen. Vi måste bli bättre på att använda det vi har hemma. Så ikväll blir det oxfilé.

3 kommentarer:

  1. Karro16:09

    Inte träna förkyld = Hjärtsäcksinflammation = Allvarlig sjukdom/transplantation/död = TA DET LUGNT MED MOTIONERANDET! Bättre att bli frisk först, för mkt att förlora annars.

    ..Och om lakanen..Jag bytte igår, innan det var det till julafton. Så fräscha är vi. Din kompis skulle väl dö. Handdukar byter jag dock varje vecka.

    SvaraRadera
  2. Oj så skönt det är att bo hemma!:-)

    SvaraRadera
  3. Gott med vardagslyx :-)

    Lakan byts vid behov, ibland en gång i veckan, ibland mer sällan...

    SvaraRadera