torsdag, februari 28

Skolplanscher- en skatt från det förflutna

I dagarna har jag förärats två skolplanscher. Är mycket glad över dessa skatter som berättar om en tid när till och med skolböcker var sällsynta. Känns skönt i dessa dagar av Internet.

Den ena planschen var ganska så trasig men jag tog den ändå eftersom den visar potatisplantan. Så den tog jag till min potatisbonde. Han kan ha den på landet om inte annat. Den andra är lite helare och motivet är när ängeln uppenbarar sig för herdarna. Den är alldeles underbar och vi ska ha den ovanför sängen.

2 kommentarer:

  1. Jag äger ingen skolplansch men fotograferar gärna så snart jag får syn på någon. På min blogg har jag lagt dem under etiketten skolplansch. En upplysning bara, om du skulle vilja kolla.

    SvaraRadera
  2. Karolin08:56

    Det är lite mysigt med sdn där gamla planscher faktiskt..
    Ängeln låter fin. Potatisplantan är säkert fin den med.. : )

    SvaraRadera