söndag, februari 10

Nyttodag i hostans tid

Här hemma hostar vi båda och helgens planer modell roliga har ställts in. Idag har vi först storstädat och sen haft papperssortering. Känns bra.

Söta Erika kom förbi en sväng och drack honungste med sjuklingarna. Hon har varit nere i helgen för att hjälpa sin pappa lite. Han äger Glommens Fisk som jag tycker Erika ska ta över på sikt tillsammans med sin bror. Dels för jag unnar hennes pappa det, dels för att jag tror att hon skulle tycka det var roligt, dels för då får vi hem henne.

Pratade med Mia som berättade att lille Alex nu nått över 3 kilos strecket. I bakgrunden grät Isac, två och ett halvt år, eftersom han ryckt sin pappa lite väl hårt i örat och fått tillsägning. Att ta någon i örat har Henrik lärt honom...

3 kommentarer:

  1. I gymnasiet var jag klasskompis med en kille som kallades Glom och Glommen. Därför var det väldigt roligt att se att det fanns ett ställe i Halland som heter Glommen. Men detta var inte första gången som jag såg det namnet (det var när vi campade i Falkenberg).

    SvaraRadera
  2. Karro08:29

    Nu får H skämmas ; )
    Stackars lille I, H har lärt honom saker han tror man får göra, och så när han gör det, så får han skit. Det är inte lätt att vara liten.

    SvaraRadera
  3. Katarina08:56

    Sänder bättring din väg.

    SvaraRadera