söndag, februari 17

Att glädja andra

Så var gästrum 2 hos föräldrarna klart. Blev jättefint. Henrik har varit så snäll och duktig. Helt klart en stjärna till på himlen som är hans. Nu ska jag ordna väggar och tak i sängkammaren i veckan så kör vi golvet där nästa vecka.

Många frågar oss hur vi orkar hjälpa mamma och pappa efter allt vi gjort med vårt hus och vi är ju inte ens klara. Svaret är att vi gör det för att vi vill göra dem glada. Att vi är familj och då hjälps man åt. Som dotter känner jag att efter allt mina föräldrar gjort genom åren och fortfarande gör, hur de alltid satt oss barn i första hand, så är det underbart roligt att kunna bjuda igen lite. Sen hade jag gärna haft så mycket pengar att jag kunde hyrt in en snickare att göra allt, men så ser det inte ut. Dock är det en tjusning att göra det själv och roligt att lära sig efter hand.

Känner dock att jag unnat Henrik lite mer vila då han har sina dubbla jobb redan. Han är så oerhört plikttrogen, snäll och arbetsam. Jag är väldigt stolt över honom.

1 kommentar: