måndag, februari 11

Björnar, Kallur och jobbintervjuer

Min chef berättade att björnarna har flyttats till reservat nu, trots massiva protester från stadens invånare. Detta för att turismen kring det blivit för stor och man gör det här av säkerhetsaspekter. Trist. Björnar hör inte hemma i reservat.

Det gör inte vargar heller. I helgen hade HN ett underbart reportage från Skånes Djurpark och varghängnet. Det var Marianne och Håkan som varit nere och bekantat sig med detta mytomspunna djur. Marianne skrev också mycket riktigt om problemet med att hägnet bara är två hektar, i det fria rör sig vargarna över stora områden. Hur som- den fina läsningen och de underbara bilderna hittar ni här.

Mitt bland alla djur måste jag inflika att det var fantastiskt roligt med Susanna Kallurs världsrekord igår. Precis som med Wissman trodde jag aldrig riktigt på Sanna. Vita människor kan inte springa fort liksom... Men jag är så glad att jag hade fel. Jag har träffat systrarna och intervjuat dem vid ett par tillfällen och det är verkligen två glada och trevliga dalkullor.

På jobbintervjun i förra veckan gick det bra. Fick dock en sakfråga som jag var tvungen att besvara med ett "aldrig hört talas om". Det kändes ju mindre bra. Tillbaka här på Varbergs kommun har jag dock frågat alla, liksom jag har frågat Henrik, mor och far, och journalistsyster- ingen har hört talas om det frågan handlade om. Så det gör att det känns bättre igen. I veckan får jag besked om jag får komma på intervju 2, så håll tummarna för mig är ni snälla.

Vecka 8 ska jag sedan på en annan jobbintervju och ni kan väldigt gärna börja hålla tummarna för det jobbet redan nu.

2 kommentarer:

  1. Anonymous15:32

    Kallurtvillingarna är läckra.

    Hur löd frågan? / M

    SvaraRadera
  2. Ninni20:35

    Så klart jag håller tummarna! Men det behövs säkert inte.
    Heja dig!

    SvaraRadera