måndag, februari 4

Ironic...

Idag på träningen säger söta Roy som bor hemma hos sin mor att det är jobbigt med onsdagsträningar för då när man jobbar till fyra så hinner man bara hem och sova en dryg timme när vi tränar klockan sex...

Förra måndagen sa ännu yngre Rim som fortfarande går på gymnasiet att det var jobbigt med sena måndagsträningar. Så tittade hon på mig och sa att det var inte så jobbigt för "de gamla" eftersom vi bara kan åka hem efter träningen och göra ingenting medan de yngre har läxor. Och sen behöver ju inte "ni gamla" sova lika mycket...

Jag bara skrattar.Och sen skrämmer jag dem genom att berätta hur livet ser ut för en gammal kvinna med jobb och hus.

3 kommentarer:

  1. De har väl inte så mycket läxor...
    Vi vuxna måste ju diska och laga mat och tvätta och...

    SvaraRadera
  2. sara08:09

    Din min var obeskrivlig när hon kalla dig gammal. Du är skön och hon skämdes nog sen när du nämde just allt det som står här ovan. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Karro14:47

    Yngre personer som eg inte har mer ansvar än att göra läxorna har en tendens att vara stora egon, i deras fall kan man iaf skylla på ungdomens omogenhet.
    På mitt jobb och i min bekantskap finns det oxå vuxna som antingen pluggar eller bara har sig själva att tänka på och de är de största egona någonsin.

    SvaraRadera