måndag, februari 11

Morgonfika och inbrottstjuvar

Får dricka kaffet lite snabbare idag så jag hinner skriva det här inlägget.

Inte mycket nytt under den gråa himlen. Vi är fortsatt snuviga och hostiga. Henrik hemma idag, då han är riktigt dålig. Igår fick han vansinnigt ont i huvudet och bara låg och jämrade sig.

Jag pep ner till föräldrarna för att låna Alvedon, vi hade bara Ipren hemma och det sägs ju att effekten blir bättre om man blandar.(Läkare sagt detta så förhoppningsvis stämmer det.) Grannarna till mina föräldrar är i Thailand och någon gång i helgen har de haft inbrott. Polisen var där igår kväll. Stackare att få reda på det när man ska ha det skönt på semestern, sen komma hem till ett hus som är genomsökt och plundrat. Nej, usch. Sen är det ju obehagligt för alla oss som bor i området.

Jag är glad vi har larm, med kamera och allt. Känns som man har gjort vad man kan.

Nu ska jag strutta bort till fikan. Chefen som har varit i Rumänien har kommit hem och förhoppningsvis har han historier om björnar. För byn han kommer ifrån ligger precis vid bergen och björnarna kommer ner, vilket lockar turister. Han har berättat mycket spännande om det här. Tyvärr har han varit hemma för det är sjukdom i familjen.

5 kommentarer:

  1. Karro10:37

    Våra ena grannar hade inbrott när de sov, de hade både larm och bodde mitt i kvarteret(sedan visade det sig iofs vara dotterns fd som låg bakom det hela). Våra andra grannar blev kidnappade för ett par år sedan. De bor oxå mitt i gatan(hon jobbar i ngn guldaffär och de blev kidnappade till hennes jobb). Så tyvärr är man aldrig säker.

    Ipren och Alvedon är bra i kombination, iaf om man har ont någonstans som typ vid ryggskott, hur det är mot förkylning och huvudvärk och sånt vete katten.

    SvaraRadera
  2. Anonymous10:40

    Krya på er!
    -Agneta

    SvaraRadera
  3. lina13:09

    Vad hemskt med inbrottet och jag hoppas så erat hus inte drbbas. Larm hoppas jag är bra och vi har det också så att tjuvarna kanske väljer ett hus utan.

    SvaraRadera
  4. Avskyr tjuvar, dottern har råkat ut för dem två gånger - fast hon inte äger nåt, men hennes favoritjeans hade de tagit och EN helt ny träningssko...!!!!

    SvaraRadera
  5. Anonymous15:33

    Jag var i Bukarest för två år sedan. En väldigt vacker stad. / M

    SvaraRadera