torsdag, februari 14

Har damen lilla sett de vita ränderna...

Pappa släpper av mig och jag börjar gå mot kommunhuset. Kommer fram till övergångsstället och en bil som liksom hunnit för långt för att stanna kör förbi. Helt okej. Jag ska sedan gå över men en kvinna i silvrig Volvo med bilen full av barn kommer då körandes i en väldig fart. Hon gör inte minsta ansats till att stanna. Jag viftar till för att uppmärksamma henne på att det är ett övergångsställe och att hon enligt lag ska stanna. Hon bara tittar på mig. Om jag följt lagen och bara gått ut, tagit min rätt. Ja, då hade damen suttit där nu med en buckla på bilen och vem vet hur resten av våra liv hade blivit.

2 kommentarer:

  1. Galen dam, men lagen kräver ju ändå att man har ögonkontakt och inte springer ut utan reflexer mörka årstider. Ha en mysig Alla Hjärtans dag.

    SvaraRadera
  2. Vissa va... *suck*

    Önskar dig en trevlig Alla Hjärtans Dag.

    SvaraRadera