måndag, februari 11

Återse Dogge

Dogge Doggelito ska snart komma till Varberg. Är vi, Kultur- och fritid, som ordnar en kväll för ungdomar. Kanske ska jag gå dit och säga tjena till Dogge. Vi är bundisar. Eller nja, vi träffades på tåget mellan Göteborg- Stockholm och satt i restaurangvagnen och pratade. Det var 2004, tror jag, någon gång i februari-mars.

Först kände jag inte igenom honom, utan en bit in i samtalet när han berättat att han sysslade med musik frågade jag glatt och omtänksamt om han hade några spelningar och någon skiva på gång. Han undrade då om jag hört talas om Latin Kings...

Han var rolig Dogge och berättade bland annat om när han som liten om somrarna varit i Finland (hans mamma var därifrån) och alla kallat honom för Lakritspojken.

2 kommentarer:

  1. Anonymous15:32

    Dogge ska vara glad att han fick träffa dig. / M

    SvaraRadera
  2. Karro23:02

    En rar historia om roliga möten

    SvaraRadera