söndag, februari 22

Vintervärld

Från att ha haft ett litet lager snö som unarna med glädje lekt i tills deras kinder lyst röda, så kom igår ett riktigt snöoväder. Det snöade så att det yrde med start på eftermiddagen igår och nu på morgonen ligger snön djup. Vackert, vackert. Dock har vi två grader plus redan nu klocka åtta så nu lär det börja slaska. Jag saknar riktiga vintrar. Tänk så underbart om snön kom i slutet av november och sen låg till slutet av februari. Vintersporter hade blivit möjligt och barnen hade varit ute och åkt pulka och på andra sätt lekt i snön. Naturen hade fått vila under täcket och det hade varit ljusare ute, vilket behövs här i vår mörka nord.

4 kommentarer:

  1. karro09:52

    här har det varit vinter i ett par veckor nu, härligt, och det snöar idag så mer verkar det bli..

    SvaraRadera
  2. Här har vi nog det snöovädret nu! Snöar och blåser men det är mest blött. Synd annars är det lite mysigt!
    Nej jag förstår inte heller tjusningen med Molly. Vacker låt, ja visst, men inget mer. BWO var OK men jag väntade på att den liksom skulle komma igång. Nej det var ingen låt som föll mig helt i smaken igår.
    Ha en skön söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ursäkta men du har fått en utmaning av mig. Du behöver absolut inte anta denna...

    SvaraRadera
  4. Kom hit du, da får du riktig vinter : )

    SvaraRadera