fredag, februari 13

Diskriminering mot stora bröst

För oss som naturen gav lite extra upptill är bh-frågan en svår fråga.
Det måste nämligen vara en bh som inte bara är fin utan som dessutom är funktionell.
Direkt pratar vi en två-tre hundra extra för en helt ordinär bh.
Dessutom är det svårt att få tag på. Väldigt få har bh-ar i storlek 75 eller 80 DD. DD-kupa hör generous-avdelningarna till och omkretsen börjar på typ 85-90.
Och sen riktigt skrattretande så har många bh:s i denna storlek stoppning i sig, trots att det är helt onödigt då Gud varit givmild.

Nedan är Lindex The In between collection, underbart fina underkläder. Men som störst i c-kupa.

Dessutom har märkena på senare tid sett till att kupstorleken förändrats. A har blivit B och B en C och så vidare. Jag skrattar högt inom mig ibland när vissa med ganska små plötsligt har c-kupa. Men folk vill väl luras.

3 kommentarer:

  1. Halloj, va kul att du gillar min blogg. Stolarna köpte vi för ett par år sedan och om jag minns rätt så kostade de då runt 1500 kr/st.

    SvaraRadera
  2. Anonymous14:59

    Det är hårt att vara kvinnlig. / M

    SvaraRadera
  3. karro10:01

    min syster har F eller G-kupa..då blir det ännu svårare...

    SvaraRadera