torsdag, februari 5

Inga duvor för oss

Har sett på en del bilder från bröllop att folk på riktigt har hyrt in två vita duvor och sedan släpper brudparet varsin efter vigseln. Jag förstår att det symboliserar kärleken och så vidare. Men fy vad töntigt måste jag säga. Dessutom tycker jag synd om fåglarna som blir behandlade av oduvvana människor mitt bland allt folk. Om jag skulle vara på ett bröllop där man gjorde så tror jag att jag skulle ha stora problem att inte börja skratta.

Nu är det säkert någon som tar illa vid sig. Sorry. Alla tycker olika.

3 kommentarer:

  1. karro20:02

    Är inte duvor råttor med vingar?!!!
    jag vet inte om jag tycker det är så töntigt utan jag tycker nog mest det är äckligt med duvor i största allmänhet.

    SvaraRadera
  2. Duvorna är högst överskattade. Det finns knappt några fåglar som så envetet hackar på varann. Jäkligt passande att ha i samband med bröllop ...

    SvaraRadera
  3. Hahaha.. Skojar du?! Jag som tycker det är lite to much när det börjar blåsas rosa såpbubblor...

    SvaraRadera