torsdag, februari 19

Publikfritt hot mot demokratin

Med en rösts marginal röstade kultur- och fritidsförvaltningen i går igenom att Sveriges kommande Davis Cup-match mot Isreal ska spelas inför tomma läktare. Det blev en del av lösningen på hur man hanterar denna högriskmatch, den lösning vänsterfallangen förespråkade. För min del anser jag att det är ett hot mot demokratin det här beslutet. En grupp människor som tycker annorlunda ska inte kunna hota med våld och på så sätt få fram ett sådant här beslut. Det inskränker på det fria samhällets vardag och det kan vi aldrig acceptera.

2 kommentarer:

  1. Anonymous11:50

    Du har rätt. / M

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig! Några kan inte få förstöra för alla.

    Ja det blev silver i skidskyttet i dag. Kul för Ekholm att han fick till det nät när fick chansen istället för Ferry.

    Frågade ju förut om fotbollen. Min dotter spelar i div.2 där min man också är tränare så vi lever med fotbollen. Jag är mest materialare
    =0). Grabben spelar hockey så jag förstod din Foppafeber tidigare. Jag är uppväxt i Ö-vik och är nog mer hockeymamma än fotbollsmamma.
    Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera