tisdag, februari 24

Domen lyder: Bihåleinflammation

Diagnos: Se ovan
Medicin: Penicillin, avsvällande och smärtlindrande.
När frisk? : 10 dagar med medicin, symtomen kan vara kvar lite längre.
Kostnad: 560 kronor för läkarbesök och medicin.
Sämst: Förutom smärtan så innebär det att jag missar jobb denna vecka och att jag inte får träna på två-tre veckor. Jag som kämpar mot bröllopsform och vill börja springa långt. Nu blir det än fler promenader. Dessutom närmar ju sig seriestart.
Kunde förhindrat?: Nja, om jag hade använt nässpray mer så hade det kanske inte behövt bli bihåleinflammation.

För i övrigt: Klar hos läkaren halv nio. Apoteket öppnar först en timme senare. Jag som bara ville ha min medicin och åka hem och lägga mig fick fördriva tiden drickandes kaffe och läsandes tidningen på Stålboms.

För i övrigt 2: Om det nu blir kunglig förlovning idag så tycker jag det är roligt. Jag unnar Victoria detta. Som nästan jämnårig och med bröllop i maj så är det väldigt lätt att sätta sig in i flera av delarna.

För i övrigt 3: Bokrean startade idag och jag missade i och med sjukdom. Buhu.

8 kommentarer:

  1. Anonymous11:03

    Åh nej din stackare det som gör så ont. Jag var sjukskriven i två veckor när jag åkte på det. bädda nu ner dig och ta det lugnt.
    -Agneta

    SvaraRadera
  2. MEN ååååå stackars. Inge kul alls, jag vet, får nästan alltid det då jag är förkyld. Ont det gör ont!!

    Kunglig förlovning?? Vad har jag missat..
    Kram å krya på dig.

    SvaraRadera
  3. Oj då det där lät mindre kul...men nu är ju penicillinet på väg till de vita blodkropparna för att hjälpa till! Synd på fotbollen och träningen är man van att hålla igång saknar man det.
    Hoppas du kryar på dig och ha en toppen tisdag i allafall.
    Kul med kungligt bröllop också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Krya på dig. Hoppas du orkar se matchen ikväll!

    SvaraRadera
  5. Ajaj, inte kul alls!
    Bokrean finns på internet också och där brukar man slippa köpa dåliga rea-upplagor av böckerna.

    Krya på dig tjejen!

    SvaraRadera
  6. karro19:04

    stackars dig, men nu får vi hoppas att du blir bättre! Krya på dig

    SvaraRadera
  7. Bihåleinflammation är verkligen inte att leka med. Stackare. Hoppas att du följer doktorns råd så att du snart är på pigg och kry igen.
    Det har sannerligen varit en händelserik dag med både semlor, bokrea och den historiska förlovningen.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Anonymous21:53

    Kan inte fatta att alla bryr sig om att de ska förlova sig. Det är väl ingen skillnad i ditt liv!?

    SvaraRadera